لیست اخبار صفحه :1
عزم راسخ بنیاد و دانشگاه اصفهان برای ارتقای تحصیلی و فرهنگی دانشجویان شاهد
عزم راسخ بنیاد و دانشگاه اصفهان برای ارتقای تحصیلی و فرهنگی دانشجویان شاهد

عزم راسخ بنیاد و دانشگاه اصفهان برای ارتقای تحصیلی و فرهنگی دانشجویان شاهد

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و ایام پرفیض دهه کرامت، دانشگاه اصفهان میزبان مسئولین بنیاد شهید استان اصفهان بود. این نشست، نویدبخش تحولی نو در مسیر حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

جشن پاسداشت مقام کارگر در دانشگاه اصفهان؛ تأکید بر نقش موثر کارگران در پیشرفت دانشگاه
جشن پاسداشت مقام کارگر در دانشگاه اصفهان؛ تأکید بر نقش موثر کارگران در پیشرفت دانشگاه

جشن پاسداشت مقام کارگر در دانشگاه اصفهان؛ تأکید بر نقش موثر کارگران در پیشرفت دانشگاه

به مناسبت روز کارگر، دانشگاه اصفهان میزبان مراسمی ویژه بود که با حضور مسئولان دانشگاه و نمایندگان کارگران برگزار شد. در این مراسم که روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ در تالار شهید آوینی برگزار شد، بر اهمیت نقش کارگران در رشد و پویایی دانشگاه تأکید شد.

افتخارآفرینی دو استاد برجسته دانشگاه اصفهان در عرصه ملی/ کسب عنوان استاد نمونه کشوری توسط دکتر طالبی و دکتر اسماعیلی
افتخارآفرینی دو استاد برجسته دانشگاه اصفهان در عرصه ملی/ کسب عنوان استاد نمونه کشوری توسط دکتر طالبی و دکتر اسماعیلی

افتخارآفرینی دو استاد برجسته دانشگاه اصفهان در عرصه ملی/ کسب عنوان استاد نمونه کشوری توسط دکتر طالبی و دکتر اسماعیلی

دکتر هوشنگ طالبی استاد دانشکده ریاضی و آمار و دکتر ابوالقاسم اسماعیلی استاد دانشکده علوم و فناوری های زیستی دانشگاه اصفهان در سی و دومین آئین نکوداشت اعضای هیئت‌علمی نمونه کشوری، به‌عنوان استاد نمونه کشوری معرفی و تجلیل شدند.

دیدار سفیر استرالیا با رئیس دانشگاه اصفهان؛ گامی در جهت تقویت همکاری‌های علمی بین‌المللی
دیدار سفیر استرالیا با رئیس دانشگاه اصفهان؛ گامی در جهت تقویت همکاری‌های علمی بین‌المللی

دیدار سفیر استرالیا با رئیس دانشگاه اصفهان؛ گامی در جهت تقویت همکاری‌های علمی بین‌المللی

آقای ایان مک‌کُنوِل، سفیر استرالیا در ایران، به همراه همسرشان، خانم الیزابت مک‌کاچن، روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور در حوزه ریاست دانشگاه اصفهان با دکتر رسول رکنی‌زاده، رئیس دانشگاه، دیدار و گفتگو کرد.

دانشگاه باید یاد و راه شهدا را زنده نگه دارد
دانشگاه باید یاد و راه شهدا را زنده نگه دارد

دانشگاه باید یاد و راه شهدا را زنده نگه دارد

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: برگزاری مراسم یادواره شهدای غرب کشور در دانشگاه اصفهان، نشان‌دهنده پیوند عمیق میان علم و ایثار است. دانشگاه باید فراتر از نمادهای ظاهری، در نظام آموزشی، پژوهشی و مسئولیت‌های اجتماعی خود، یاد و راه شهدا را زنده نگه دارد و افرادی مسئولیت‌پذیر تربیت کند.

روانشناسی صنعتی و سازمانی: ظرفیت مغفول و نیازمند ساختارسازی در صنعت و جامعه / دانشگاه باید فعالانه قابلیت‌های خود را به صنعت عرضه نماید
روانشناسی صنعتی و سازمانی: ظرفیت مغفول و نیازمند ساختارسازی در صنعت و جامعه / دانشگاه باید فعالانه قابلیت‌های خود را به صنعت عر

روانشناسی صنعتی و سازمانی: ظرفیت مغفول و نیازمند ساختارسازی در صنعت و جامعه / دانشگاه باید فعالانه قابلیت‌های خود را به صنعت عرضه نماید

عضو هیئت علمی گروه روان¬شناسی (گرایش روان¬شناسی صنعتی و سازمانی) و مدیر دفتر هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه اصفهان گفت: با توجه به جدید بودن رشته روان-شناسی صنعتی و سازمانی نسبت به سایر گرایش¬های روان¬شناسی در ایران، بسترهای ساختاری لازم جهت استقرار و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های آن در سطوح صنعتی و اجتماعی کشورمان هنوز به نحو مطلوب تکوین نیافته است.

بازدید و نشست تخصصی دکتر صدق‌گویا، استاد دانشگاه ISEN فرانسه، در دانشگاه اصفهان
بازدید و نشست تخصصی دکتر صدق‌گویا، استاد دانشگاه ISEN فرانسه، در دانشگاه اصفهان

بازدید و نشست تخصصی دکتر صدق‌گویا، استاد دانشگاه ISEN فرانسه، در دانشگاه اصفهان

در راستای توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی، دکتر صدق‌گویا، استاد دانشگاه ISEN Engineering School فرانسه، با هدف شناسایی زمینه‌های مشترک پژوهشی و آموزشی، از دانشگاه اصفهان بازدید کرد.

عبارت زبان علم است و اشارت زبان معرفت / بینش‌افزایی به جای دانش‌افزایی و ضرورت گذار از یادگیری دگرانگیخته به خودانگیخته در نظام آموزشی
عبارت زبان علم است و اشارت زبان معرفت / بینش‌افزایی به جای دانش‌افزایی و ضرورت گذار از یادگیری دگرانگیخته به خودانگیخته در نظام

عبارت زبان علم است و اشارت زبان معرفت / بینش‌افزایی به جای دانش‌افزایی و ضرورت گذار از یادگیری دگرانگیخته به خودانگیخته در نظام آموزشی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: «عبارت زبان علم است و اشارت زبان معرفت». وقتی استاد صرفاً به بیان عبارات می‌پردازد و دانشجو تنها به یادداشت‌برداری و بازگویی آن‌ها اکتفا می‌کند، با دانشی مرده روبرو هستیم و تا زمانی که دانشجو از درون برانگیخته نشود، آموزش واقعی محقق نخواهد شد، بنابراین نظام آموزشی باید از یادگیری دگرانگیخته به یادگیری خودانگیخته و از دانش‌اندوزی و دانش‌افزایی به سمت بینش‌افزایی تغییر رویکرد بدهد.

رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم گرامیداشت مقام معلم: «دانشگاه زاینده و بی نام» راهکاری برای خروج از کمی‌گرایی و رشد کیفیت در آموزش
رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم گرامیداشت مقام معلم: «دانشگاه زاینده و بی نام» راهکاری برای خروج از کمی‌گرایی و رشد کیفیت در آموزش

رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم گرامیداشت مقام معلم: «دانشگاه زاینده و بی نام» راهکاری برای خروج از کمی‌گرایی و رشد کیفیت در آموزش

رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم گرامیداشت مقام معلم گفت: امروزه دانشگاه‌ها، به‌ویژه در کشور ما، اسیر نوعی کمی‌گرایی شده‌اند و این کمی‌گرایی به‌خصوص در عرصه پژوهش نمود بیشتری دارد. یک دانشگاه زاینده، باید بتواند برای آینده خود، مسیر خود و پاسخگویی به پرسش‌های جامعه، با روش‌های خودش تصمیم بگیرد و شادابی و نشاط در میان دانشجویان و اساتید، مشخصه اصلی آن است.