• 1404/03/08 - 10:34
  • - تعداد بازدید: 56
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
  • /Zdx
نقد متافیزیک نظام آموزشی؛ گامی بزرگ در مسیر آگاهی

نقد متافیزیک نظام آموزشی؛ گامی بزرگ در مسیر آگاهی

در نشست دانشگاه اصفهان، دکتر رسول رکنی زاده، رئیس دانشگاه، به چالش‌های نظام آموزشی پرداخت و بر اهمیت نقد متافیزیک آن تأکید کرد. وی اظهار داشت که فرهنگ زمانی که تحت مدیریت دولت باشد، از حالت طبیعی خود خارج شده و به یک مأموریت اداری تبدیل می‌شود؛ در حالی که دولت متولی مناسبی برای فرهنگ نیست.

نقد متافیزیک نظام آموزشی؛ گامی بزرگ در مسیر آگاهی

 

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه، وی افزود که نقش دولت باید صرفاً فراهم کردن زمینه‌های لازم باشد، نه هدایت مستقیم امور فرهنگی. امروز، فضای فرهنگی بیش از آنکه بر رشد فکری و آگاهی استوار باشد، به مجموعه‌ای از رویدادها تبدیل شده است.

 

دکتر رکنی زاده تصریح کرد که مسیر درست فرهنگی، *خودآگاهی* است؛ مفهومی که در مواجهه انسان با واقعیت‌هایی فراتر از توانایی‌هایش شکل می‌گیرد. او تأکید کرد که جوانان باید فرصت برخورد با مشکلات جامعه را پیدا کنند، چرا که چنین تجربیاتی باعث تقویت حس مسئولیت‌پذیری و افزایش خودآگاهی می‌شود.

 

وی با اشاره به دوران ابتدایی انقلاب، اظهار داشت که در آن زمان، *روحی تازه در کشور دمیده شد*؛ روحیه‌ای که بدون صدور دستورات رسمی، مردم را به مقابله با چالش‌های جنگ و فرهنگ سوق داد و خودآگاهی جمعی را شکل داد.

 

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه روابط عمومی
  • کد خبر : 811
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید