آیین نامه انجمنهای
علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
وظایف انجمن های علمی:
ماده 1. کلیه انجمنها در پایان هر سال
شمسی، مکلف به اعلام آخرین اعضای خود «شامل پیوسته، وابسته، دانشجویی و..» به کمیسیون هستند.
تبصره: فهرست اعضا تنها سند پذیرفته شده کمیسیون
برای تعیین حداقل اعضای انجمن به منظور برگزاری جلسات جامع عمومی و رعایت حدنصاب
در سال آتی است.
ماده 2. ارائه گزارش عملکرد سالیانه انجمن طبق
شاخصها و جداول مصوب کمیسیون به دبیرخانه
آن ضروری است.
تبصره 1. فعالیت انجمن های علمی سالیانه مطابق
شاخص ها و جداول اعلام شده کمیسیون، ارزیابی و میزان فعالیت، امتیاز و رتبه کسب
شده، به انجمن اعلام میشود.
تبصره 2. اختصاص کمکهای مالی کمسیون به انجمن
منوط به ارائه به موقع عملکرد سالیانه است و میزان آن براساس امتیاز و رتبه کسب
شده تعیین خواهد شد.
ماده 3.
انجام تکالیف قانونی، از قبیل بیمه کارکنان انجمنهای علمی، اخذ و پلمپ سالانه
دفاتر قانونی و ارائه اظهار نامه مالیاتی الزامی است.
ماده 4. کلیه اعضای انجمن موظف به رعایت مفاد
اساس نامه و سایر ضوابط و مقررات حاکم بر انجمن هستند.
ماده 5. هرگونه تغییر، الحاق یا اصلاح درمواد اساس
نامه باید به تایید کمیسیون برسد.
ماده6. دعوت از نماینده کمیسیون انجمن های علمی و
حضور وی در کلیه جلسات مجامع عمومی، جلسات انتخاب هیات مدیره و بازرسان یا جلسات
شمارش آراء انجمن از شرایط رسمیت جلسه
است.
تبصره: دعوت نکردن از نماینده کمیسیون، موجب
تایید نشدن تصمیمات مجامع و اختصاص نیافتن کمکهای حمایتی به انجمن خواهد شد.
ماده 7. نماینده کمیسیون ضمن حضور در جلسات مجامع
عمومی یا سایر جلسات انجمن های علمی، موظف به اعمال و اجرای دقیق مصوبات کمیسیون و
اساس نامه انجمن است.
تبصره: انجمن موظف به همکاری با نماینده کمیسیون
حاضر در جلسه مجمع عمومی است.
ماده 8. تکمیل مدارک مربوط به برگزاری جلسات
مجامع عمومی یا هیات مدیره و ارسال آن به کمیسیون حداکثر 15 روز بعد از تاریخ تشکیل
آن الزامی است.
ماده 9. ارسال مدارک مثبت ثبت «از جمله آگهی ثبت
شرکتها و روزنامه رسمی» مبنی بر ثبت قانونی تصمیمات مجامع یا هیات مدیره مورد
تایید کمسیون به آن حداکثر تا 1 ماه بعد از بعد از ثبت و درج در روزنامه رسمی
الزامی است.