راهبردها، توصیهها و انتظارات سرپرست دانشگاه اصفهان از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه
راهبردها، توصیهها و انتظارات سرپرست دانشگاه اصفهان از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه
در نخستین نشست از دور جدید هیأت رئیسۀ دانشگاه، دکتر رسول رکنیزاده سرپرست دانشگاه اصفهان، راهبردها، توصیهها و انتظارات خویش را از اعضای هیأت رئیسه بیان کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه، راهبردها، توصیهها و انتظارات سرپرست دانشگاه اصفهان از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه به شرح زیر تبیین شد:
ü وظیفۀ اصلی دانشگاه احیای «کلمة الله» در تمام ساحات و امور است.
ü با حضور شما (اعضای هیأت رئیسۀ دانشگاه) هیچ یک از اعضای خانوادۀ بزرگ دانشگاه اصفهان نباید احساس «بیپناهی» داشته باشد.
ü ضروری است دانشگاه در موضوعات راهبردی و دوربرد وارد شود.
ü در آموزش نیازمند تحول هستیم. مهمترین موضوع شکاف بین آموزشهای دانشگاهی و مسائل زندگی واقعی است. بر همین اساس در آموزش دانشجویان ضروری است به این راهبردها توجه شود: مواجهه با مسائل زندگی واقعی، تحلیل دقیق و عمیق این مسائل و ارائۀ راهکارهای حکمتبنیان، نوآورانه و عملیاتی برای حل مسائل؛ پرورش و ارتقای تفکر انتقادی و جسارت حل مسئله؛ ارتقاء توان خودآموزی و یادگیری مادامالعمر و توانمندسازی برای ارتباط با انبوه دادهها و اطلاعات هر روز نوشوندۀ عصر حاضر.
ü در عصر مدرن خودآگاهی انسان از بین رفته است چون همۀ علوم، انسان را به سمت درک غیرخود سوق دادهاند. تهیشدگی دانشگاهی (Academic Depletion) چالشی مهم است که باید برای تفوق بر آن در ساحت فرهنگی چارهاندیشی کرد.
ü تدبیر برای ارتقای احساس تعلّق به ابعاد هویتی از راهبردهای مهم فرهنگی باشد.
ü همۀ ذینفعان باید در تصمیمگیریها مشارکت داشته باشند. تصمیمگیری برای کسانی که خود در تصمیمگیری مشارکت ندارند «خشونت» به شمار میرود.
ü ضروری است نظام ارزیابی مؤثری بر دانشگاه حاکم شود.
ü ارتقای سرمایۀ اجتماعی بسیار مهم و ضروری است.
ü شعار اصلی پژوهش در این دوره «نوآوری» باشد.
ü اقتضائات رشتههای مختلف در موضوعات پژوهشی در نظر گرفته شود.
ü تعامل با اصحاب صنعت و دیگر همکاران راهبردی دانشگاه به بهترین شکل و در حالت بیشینه انجام گیرد.
ü در ساحات مختلف پژوهشی به مسألۀ میانرشتهایها به شکلی ویژه و مؤثر توجه شود. در این زمینه باید از شعارزدگی و تکرار راههای بیاثر پرهیز کرد.
ü در ساحات مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی باید از دانش به سمت حکمت حرکت کنیم.
ü ساختارها و رویههای اداری با اهداف راهبردی و نیازهای روز انطباق ندارد و ضروری است اصلاح شود. باید در جهت تحول نظام اداری دانشگاه حرکت کنیم.
ü منابع دانشگاه متناسب با راهبردها تخصیص یابد.
ü مدیر توانا کسی است که در برابر وقایع واکنشی بهنگام، متناسب و اثربخش داشته باشد.
ü اهداف، برنامهها و اقدامات دانشگاه در بخشهای مختلف به شکلی دقیق و کاملا شفاف برای مخاطبان تبیین شود.
ü رویههای نابهرهور و گاه طاقتفرسا، سریعا شناسایی و اصلاح شود.
نظر دهید