۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير

اهدای کتاب لاتین از سوی بنیاد گردشگری پروفسور جعفری به دانشگاه اصفهان

اهدای چندین عنوان کتاب لاتین از سوی بنیاد گردشگری پروفسور جعفری (به ارزش تقریبی دو میلیارد و دویست میلیون تومان) به دانشگاه اصفهان و انتقال این مجموعه ارزشمند به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد از سوی دکتر مختاری عضو هیأت علمی دانشکده علوم جغرافیا و عضو هیات مدیره بنیاد گردشگری پروفسور جعفری، با حضور معاون پژوهش و فناوری، مدیر حوزه ریاست، رئیس کتابخانه مرکزی و جمعی از مدیران و کارشناسان در محل مخزن کتاب های فارسی کتابخانه مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر هادی امیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در این نشست بر همگرایی جهت گیری فعالیت های بخش های مختلف معاونت پژوهش و فناوری و دانشگاه، تاکید کرد.

دکتر امیری با استقبال از اهدای کتاب های لاتین از سوی بنیاد گردشگری پروفسور جعفری به کتابخانه مرکزی دانشگاه تصریح کرد:خوشبختانه در دانشگاه رشته گردشگری و گروه گردشگری ایجاد شده است. وی در ادامه افزود: دانشگاه با راه اندازی رشته های جدید باید تغییراتی را در ظرفیت های کتابخانه ایجاد کند. به همین خاطر از لحاظ منابع جهت گیری را به سمتی بردیم  که بتوانیم منابع مورد نیاز را بیاوریم.

ایشان افزود: در دفتر ارتباط با صنعت و جامعه جهت گیری باید به این سمت باشد که طرح های پژوهشی مرتبط با گردشگری را جذب کنیم. در حوزه هدایت شغلی باید دوره های مهارت افزایی گردشگری را اضافه کنیم و در بخش آموزش باید لوازم رشته فراهم شود.

معاون پژوهش و فناوری همچنین خواستار تسری اولویت های دانشگاه به کتابخانه مرکزی شد و بر این مهم در ارائه خدمات و خرید کتاب های مرتبط تاکید کرد.

 وی یکی از اولویت های دانشگاه را خرید کتاب های فارسی در حوزه گردشگری و تکمیل منابع این حوزه دانست.

دکتر امیری در ادامه از آقای ناصر ساجدی دانشجوی کارشناسی ارشد افغان دانشگاه اصفهان به خاطر اهدای 100 عنوان کتاب به کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان تشکر و تصریح کرد:

دانشگاه اصفهان خوشبختانه دانشجویان بین الملل زیادی دارد و  تاکید ما این است که این دانشجویان موضوع پژوهش خود را مرتبط با کشور خودشان تدوین کنند و این مهم در توانمند سازی دانشگاه در اخذ پروژه های بین المللی بسیار حائز اهمیت است.

دکتر امیری افزود: منابعی را باید در اولویت خرید بگذاریم که به دانشجویان بین الملل ما کمک می کند که پروژه های پژوهشی خود را متمرکز تر کار کنند. در بخش دیگر باید از دانشجویان درخواست کنیم که به ما اعلام کنند چه منابعی نیاز دارند و ما آن ها را در اولویت خرید قرار بدهیم.  

به ویژه دانشجویان رشته های علوم انسانی که می خواهند در مورد افغانستان کار کنند . طوری باشد که دانشگاه اصفهان اگر در حوزه جامعه شناسی اثری از حوزه افغانستان چاپ شد، اولین خریدار آن باشد که دانشجویان افغانستانی بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

دکتر هادی امیری تصریح کرد: ما از دانشجویانی که پایان نامه هایشان را در حوزه افغانستان کار می کنند و می خواهند پایان نامه را تبدیل به کتاب کنند،حمایت می کنیم و کسانی که در حوزه افغانستان می خواهند کتاب بنویسند ما در بحث کتاب فاخر و گرنت هایی که می توانیم بدهیم تشویق می کنیم.

دکتر امید ذاکری کیش رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه نیز ضمن معرفی آثار اهدایی از سوی بنیاد گردشگری پروفسور جعفری توسط دکتر مختاری و همچنین آثار اهدایی از سوی آقای ساجدی دانشجوی ارشد جامعه شناسی اهل کشور افغانستان تصریح کرد: یکی از مشکلات که از سوی کشورهای استعمارگر داشتیم، در واقع مرزهایی است که روزگاری بخشی از ایران بزرگ بوده است و امروز بین ما و افغانستان یک فاصله مرزی اتفاق افتاده است، ولی به لحاظ فرهنگی، ادبی و جغرافیایی مشترکات زیادی داریم. آقای ساجدی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان در رشته جامعه شناسی هستند که ایشان بسیار اهل مطالعه در حوزه های مختلف فرهنگی و ادبی افغانستان هستند و امروز زحمت کشیدند و در حوزه جغرافیایی افغانستان 100 جلد کتاب به کتابخانه مرکزی دانشگاه اهدا کردند. وی از همکاران کتابخانه مرکزی که ایثارگرانه فراتر از کارهای اداری فعالیت می کنندتشکر و قدردانی کرد.

دکتر رئیسی مدیر حوزه ریاست نیز از دکتر مختاری و آقای ساجدی تقدیر و تصریح کرد: امروز شما نام خود را جاوید کردید و به مخزن علم و یکی از آزمایشگاه های علوم انسانی پیوستید و در واقع "کتابخانه ای" شدید.

مدیر حوزه ریاست در ادامه افزود: دکتر ذاکری کیش و خانم دکتر پشوتن که کارهای تحولی بسیار ارزشمندی در مجموعه کتابخانه های دانشگاه انجام داده اند، به نظر می آید در این منظومه فکری که دکتر امیری طراحی کرده بودند، از ابتدا برای مجموعه پژوهشی دانشگاه خیلی موفق عمل کردند.

ایشان در ادامه تصریح کرد: دکتر امیری معاون پژوهش و فناوری، به عنوان یک نیروی نخبه و نوآور در هیات رئیسه هستند و کارهای اندیشه ای ما بر عهده ایشان است. بر همین اساس همواره پیشران و پیشرو هستند و مجموعه تحت نظارت ایشان هم ناگذیر باید چنین باشند.

دکتر مختاری عضو هیات علمی دانشکده علوم جغرافیا و برنامه ریزی و عضو هیات مدیره بنیاد گردشگری پروفسور جعفری نیز ضمن اهدای چندین عنوان کتاب لاتین از سوی بنیاد گردشگری پروفسور جعفری به کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: من در سال 1395 تا 1400 مسئول گردشگری دانشگاه شدم و طی 5 سال یکی از مهم ترین کارها این بود که بنیادی به نام بنیاد گردشگری پروفسور جعفری ایجاد کردیم .با توجه به موقعیت شهر اصفهان این بنیاد لازم بود که در این شهر راه اندازی شود. زیرا از نظر آمایش سرزمینی این جا بهترین محل است.

وی افزود: پروفسور جعفری اصفهانی هستند ولی در دانشگاه ویسکانسن آمریکا تحصیل کردند و به نوعی به عنوان پدر گردشگری دنیا شناخته می شوندکه بنیاد گردشگری به نام ایشان با هدف

توسعه گردشکری علمی در سال 1400 ایجاد شد و من هیات مدیره آن شدم و امروز به دستور پروفسور،کتاب ها را به کتابخانه اهدا کردیم.

گفتنی است،تعداد 100 عنوان کتاب نیز از نویسندگان برتر کشور افغانستان در حوزه ادبیات معاصر افغانستان، شعر، رمان، سفرنامه و مجموعه مقالات، از سوی محمد ناصر ساجدی (دانشجوی اتباع کارشناسی ارشد جامعه شناسی) به کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان اهدا شد.این کتاب ها در مخزن کتاب های فارسی کتابخائه مرکزی (طبقه چهارم) نگهداری می شود


 
 

 

تاریخ:
1403/04/19
تعداد بازدید:
391
منبع:
Powered by DorsaPortal