۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير

برگزاری رصد شبانه در دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه اصفهان ویژه ی دانشجویان

رصد شبانه در دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه اصفهان ویژه ی دانشجویان با حضور جمعی از استادان و دانشجویان فیزیک در رصدخانه‌ی دانشگاه از 23 خرداد سال جاری آغاز شده و بر بام دانشکده ی فیزیک ادامه دارد.


به گزارش روابط عمومی، رصد شبانه در دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه اصفهان با یاد مرحوم دکتر کیاست پور که ساخت رصدخانه دانشگاه اصفهان مدیون تلاشهای ایشان است، آغاز شده و با معرفی رصدخانه ، مروری بر سابقه  آن و گفت و گو درباره تلسکوپ و ساختار اپتیکی و سیستم عملکرد مقر رباتیک رصدخانه ادامه دارد.

با توجه به عدم چرخش گنبد، باید از قبل برای رصد ماه در میدان دید قسمت قفل شده گنبد زمان سنجی و زاویه سنجی مناسب در نظر گرفته می شد که با یاری گروه کارشناسان رصدخانه این امر میسر شده و اولین فعالیت رصدی تلسکوپ رصدخانه بعد از سال 95 با حضور استادان و دانشجویان اتفاق افتاد.

در ادامه به پشت بام دانشکده فیزیک رفته و به آموزش کار با انواع تلسکوپ‌ها، آموزش صورتهای فلکی و جهت یابی، پرسش و پاسخ پیرامون موضوعات نجوم و اخترشناسی و رصد اجرام آسمانی  پرداخته می شود.

این رویداد که 23 خرداد 1403 برگزار شد،مورد استقبال گسترده دانشجویان قرار گرفت و فرصتی برای تعامل بیشتر بین دانشجویان و استادان فراهم کرد.

گفتنی است شاخه آموزش رصدخانه دانشگاه اصفهان، کارگاه های تابستانی را برای مقاطع دبستان، متوسطه و دانشجویان و دانش پژوهان برگزار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09135580941 تماس بگیرید.  

 
 
 
تاریخ:
1403/04/18
تعداد بازدید:
687
منبع:
Powered by DorsaPortal