۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير

اولین نشست هم اندیشی مدیران رسانه استان اصفهان با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه اصفهان

در این نشست خبری ابتدا دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان خدوم ایشان، و تشکر از حضور اصحاب رسانه در دانشگاه بزرگ اصفهان، اظهار کرد: رئیس جمهور شهید جمهوریت و اسلامیت را به معنای واقعی تحقق عینی بخشید.

اولین نشست هم اندیشی مدیران رسانه استان اصفهان با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه اصفهان

در این نشست خبری ابتدا دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان خدوم ایشان، و تشکر از حضور اصحاب رسانه در دانشگاه بزرگ اصفهان، اظهار کرد:  رئیس جمهور شهید جمهوریت و اسلامیت را به معنای واقعی تحقق عینی بخشید. همان طور که در دولت شهید رجائی یادآور شدیم ، شهید رئیسی، هم تراز انقلاب اسلامی بود، و رئیس جمهور، شهید، جمهوریت را به عینیت بخشید.

دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، ادامه داد: انشاالله با مشارکت مردم در هشتم تیرماه، آن کسی که در تراز انقلاب اسلامی است انتخاب شود.

دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، افزود: دولت شهید رئیسی، سعی داشت که روابط صمیمانه بین ملت و دولت را زیاد کند، که در همین راستا دانشگاه اصفهان، هم این تلاش را داشته است.

دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، در ارتباط با هیات اندیشه ورز دانشگاه اصفهان و افراد آن اظهار کرد: تلاش ما بر این بوده است که در پروسه تصمیم سازی و تصمیم گیری ، و اجرا و نظارت بر تصمیمات نخبگان دانشگاه استفاده شود، که نمونه ی آن هیات اندیشه ورز در استان است که اجرای آن عملیاتی شده است، این خود یک الگوئی است که در دیگر دانشگاه ها در حال حاضر در حال اجرا است.

این هیات شامل 150 نفر عضو هیات علمی دانشگاه هستند که در حوزه های مختلف، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و جذب هیات علمی، دیدگاه ها و نظریات خود را تبیین و به هیات رئیسه دانشگاه انتقال می دهند.

رئیس دانشگاه اصفهان، افزود: در کارگروه این هیات اندیشه ورز نخبگان همه ی مسائل را مورد بررسی قرار داده و سپس برای اجرا ارسال می گردد، در این جا اساتید این دانشگاه در همه ی برنامه ها نقش اساسی دارند. و از سال 1402 تا سال 1406 موظف به اجرای این برنامه و اهداف و شاخص های آنها هستیم.

دکتر حسین هرسیج ، در ارتباط با حوزه فرهنگی دانشجویان گفت: در حوزۀ فرهنگی نیز، نیازهای فکری و فرهنگی دانشجویان را در نظر گرفتیم و در این راستا، بحث های شناختی و ادراکی متناسب با نیازهای فکری دانشجویان در حال اجرا است.

دکتر حسین هرسیج ، رئیس دانشگاه اصفهان، در ادامه در ارتباط با کارهای انجام گرفته در سطح بین الملل اظهار کرد: تدریس بین الملل با توجه به مرجعیت علمی ، تفاهم نامه های زیادی با کشورهای مختلف جهان تنظیم کردیم، که یکی از آنها روابط دیپلمات ملل و ارتباط با بنیاد علمی اکو و مجموعه دانشگاه های شهر اصفهان بوده است.

رئیس دانشگاه اصفهان، افزود: یکی دیگر از ظرفیت های خوب دانشگاه اصفهان راه اندازی مرکز رشد علوم انسانی، فناور یهای نرم و صنایع خلاق است که با هدف هموار کردن مسیر تجاری سازی علوم انسانی در دانشگاه اصفهان مشغول فعالیت است دکتر هرسیجف ادامه داد: سیاست اصلی و کلی ما این است که در پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، تعدد و تنوع دانشجویان مد نظر قرار بگیرد.

دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، گفت: در ارتباط آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر فارسی زبانان، و توسعه زبان فارسی، از مرجعیت علمی این دانشگاه است انجام گرفته است.

دکتر حسین هرسیج، افزود: به منظور تقویت دیپلماسی علمی سفرهایی به کشورهای منطقه از جمله روسیه، سوریه و لبنان داشته و تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه های این کشورها منعقد کردیم. همچنین بر افزایش تعاملات علمی دانشگاه اصفهان با کشورهای حوزه خلیج فارس و شرق آسیا نیز داشته ایم. دکتر حسین هرسیج، اضافه کرد: با بیش از 150 کشور جهان، تعاملات علمی داشته ایم.

دکتر حسین هرسیج، ادامه داد: بر اساس شاخص های بین المللی رتبه 6 را در بین دانشگاه ها کسب کرده ایم، و رتبه دانشگاه را با تغییر در رویکردها سعی کرده ایم رتبه بهتر از این شود.

اولین نشست هم اندیشی مدیران رسانه استان اصفهان با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه اصفهان

دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، افزود: با توجه به شعار سال دانشجویان را در این برنامه درگیر کردیم، که مسائل و مشکلات دانشجویان را انتقال می دهند، که در شورای دانشگاه، با حضور دانشجو، و نظر دانشجو، جمع بندی و سپس اعلام می گردد.

این حضور دانشجو در برنامه های خودشان باعث می شود که دانشجویان در اجرای برنامه خودشان، کمک کنند. و همه ی این فعالیت ها با کاهش نیرو انجام شده است.

دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، در ارتباط با ایام انتخابات و تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: ستاد انتخابات در دانشگاه تشکیل شده است، و کاندیداهایی که به تایید شورای نگهبان رسیدند، محیط دانشگاه به صورت عادلانه در اختیار همه قرار می گیرد، و می توانند استفاده کنند. وی یادآوری کرد: هیچ کس حق ندارد له یا علیه یک کاندیدا تبلیع کند.

دکتر رضا علی نوروزی ، معاون اداری و مالی  و پشتیبانی دانشگاه اصفهان ، در ارتباط با هماهنگی معاونت های دانشگاه، در نشست های ، تخصصی با اصحاب رسانه تاکید کردند. سپس دکتر هادی امیری ، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان دانشگاه پایه است، و در این رابطه اقداماتی انجام شده است، که برای اولین بار با همکاری شهرک علمی – تحقیقاتی ، مرکز رشد علوم را به علوم انسانی اختصاص دادیم.

دکتر هادی امیری ، اضافه کرد: تعدادی از اساتید در کنار شرکت های بزرگ علم را تبدیل به ثروت کرده اند. دکتر هادی امیری ، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان، گفت: یکی از اقدامات دانشگاه اصفهان ، در زمینه بین الملل ، تبدیل 4 مجله علمی این دانشگاه به بین الملل می باشد، که انشاالله در حد قابل توجهی از مجلات علوم انسانی را تبدیل به مجلات بین المللی خواهیم کرد.

اولین نشست هم اندیشی مدیران رسانه استان اصفهان با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه اصفهان

سپس دکتر هادی امیری ، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان، در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، مبنی بر این که با این همه کارهای بزرگ و شاخصی که در دانشگاه اصفهان انجام گرفته است ، مخصوصا بین الملل کردن مجلات علمی این دانشگاه ، ولی اطلاع رسانی برای مردم و دانشجویان ضعیف است اظهار کرد: انتظار ما از رسانه ، همین است که تعامل بیشتری با حوزه های تخصصی ، و ارتباط با مدیران و معاونین داشته باشند؛ و ما هم در جلسات ، باید اصحاب رسانه را دعوت و اطلاع رسانی انجام دهیم، که انشاالله بعد از انتخابات ، این جلسات را برگزار خواهیم کرد.

در پایان مدیران اصحاب رسانه پیشنهادات و انتقادات خود را با دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان و هیات رئیسه دانشگاه اصفهان، بحث و تبادل نظر انجام گردید.

تاریخ:
1403/03/30
تعداد بازدید:
108
منبع:
Powered by DorsaPortal