خرید یعنی انتخاب یک تامین کننده و مذاکره درباره بندهای قرارداد و نظارت بر کار تامینکننده.انتخاب بهترین تامینکننده کالا، تاثیر مستقیمی بر هزینههای سازمان دارد. اینجاست که حساسیت شغل مامور خرید آشکار میشود.کارشناس یا مامور خرید مسئولیت خرید یا موافقت با خرید محصولات، کالاها و خدمات مورد نیاز سازمان خود را بر عهده دارد. هدف یک سازمان از استخدام مامور خرید، تهیه منابع و کالاهای مورد نیاز خود با بهترین قیمت است. کار مامور خرید، چیزی فراتر از پشت میز نشستن و کار کردن است. او بهصورت روزانه فعالیتهای پیوستهای برای شناخت و ارزیابی تامینکنندگان کالاها، توسعه استراتژی برای شناخت موانع و مشکلات و نظارت مداوم بر استفاده از منابع موسسه انجام میدهد.