۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير

شهدا نقطه قوت و برکت نظام هستند

نشست صمیمی اعضای هیات علمی خانواده شهید،جانباز و ایثارگر با هیات رئیسه دانشگاه به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتیدبرگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی،اعضای هیات علمی خانواده شهدا و ایثارگر در این نشست با بیان مسائل، پیشنهادات و نظرات خود، خواستار ارائه تمهیدات لازم از سوی هیات رئیسه دانشکاه برای بهبود شرایط موجود شدند.

دکتر هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید دکتر چمران، بعد از استماع دیدگاه ها و نظرات اعضای هیات علمی خانواده شهید و ایثارگر، ارزش شهدا را به خاطر انتخابشان دانست و تصریح کرد

 یکی از افتخارات بزرگ من این است که عضو  مجموعه بزرگ ایثارگران و خانواده شهدا هستم

وی افزود: اگر به 200 سال  قبل از انقلاب نگاه کنید متوجه می شوید که  معادل دو نیم برابر اراضی که در حال حاضر داریم، را از دست دادیم. این فاجعه و جنایت از زمان پهلوی اول آغاز شد و تا پهلوی دوم ادامه داشت، به طوری که  از طریق نظامی و نیروهای نفوذی بخش بزرگی از  اراضی کشور به بیگانگان سپرده شد ولی بعد از انقلاب اسلامی،شهدای بزرگی داشتیم که برکت و نقطه قوت نظام بودند و با ایثار خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور  به دست بیگانگان بیفتد

 دکتر هرسیج با بیان این که، دانشگاه اصفهان به لحاظ برخورداری از تعداد بی شماری از خانواده شهدا، ایثارگر و جانباز، یکی از دانشگاه های بی نظیر کشور است،خواستار ایجاد شبکه خانواده شهدای دانشگاه شد و بر این مهم تاکید و تصریح کرد:   اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویانی که عضو خانواده معزز شهدا، ایثارگر و جانباز هستند باید از طریق شبکه مجازی، شبکه شوند و ضمن تعامل با هم، در حل مسائل یکدیگر و دانشگاه همفکری و همکاری  کنند.

 

وی ضمن تبیین درجه علمی و عرفانی شهید دکتر چمران تصریح کرد: اعضای هیات علمی شاهد و ایثارگر ما باید با الگو قرار دادن این شهید بزرگوار، در عرصه های مختلف علمی و عرفانی گام بردارند و برای نسل جدید الگو باشند.

وی افزود: شهید دکتر چمران، از یک سو شاگرد ممتاز رشته فیزیک در دانشگاه آمریکا و از سوی دیگر مبارزی مجاهد بود که جان خود را خالصانه در طبق اخلاص گذاشت و فدای اسلام و کشور خود کرد.

  دکتر هرسیج تصریح کرد: همان طور که شهدا، راه شهادت را انتخاب کردند ما نیز باید انتخاب کنیم، زیرا ارزش شهید به انتخابش است.

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه، خواستار احقاق حق قانونی اعضای هیأت علمی شاهد و ایثار گر شد و  اظهار کرد: اگر ما مدیران انقلابی و ارزشی هستیم باید حقوق قانونی افراد اجرا شود

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بر ضرورت جهاد تبیین خواستار تعامل بیشتر با نسل جدید شد و تصریح کردنسل جدید را باید خوب بشناسیم ، با آن ها دوست باشیم و گره های فکریشان را باز کنیم.

 

دکتر نصر رئیس بسیج اساتید دانشگاه نیز با بیان این که اگر در 8 سال دفاع مقدس در جبهه جنگ موفق بودیم امروز نیز باید در جبهه علم سرآمد و ممتاز باشیم اظهار کرد: یک استاد شاهد و ایثارگر باید نه تنها در جبهه جنگ بلکه در جبهه علم نیز سرآمد باشد به طوری که دوست و دشمن بر فعالیت های علمی و اجرایی آن صحه بگذارند. این افتخار بزرگی است که فرزندان شاهد و ایثارگر با کسب رتبه های ممتاز علمی در سطح ملی و بین المللی بدرخشند.

دکتر فرامرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز ضمن ابراز افتخار از حضور اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه تصریح کرد: یکی از افتخارات ما همکاری این عزیزان در کسوت های مختلف دانشگاه است.

دکتر نوروزی معاون اداری و مالی دانشگاه نیز بر تعامل و همکاری این معاونت به منظور تسهیل گری در امور مربوط به خانواده شاهد و ایثارگر  مشغول به فعالیت در دانشگاه،تاکید کرد.

آقای شاطری پور مسئول ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه نیز تصریح کرد: تلاش و همت ستاد شاهد بر این است که مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود. وی خواستار هماهنگی و تعامل بیشتر مسئولین با اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان خانواده شاهد و ایثارگر شد و بر این مهم تاکید کرد.

گفتنی است این مراسم  با حضور اعضای هیات علمی خانواده شاهد و ایثارگر و هیات رئیسه دانشگاه، روز جهارشنبه 29 خرداد 1403 ساعت 13 در محل تالار دکتر رزمجو برگزار شد.

تاریخ:
1403/04/04
تعداد بازدید:
198
منبع:
Powered by DorsaPortal