۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

مراسم معارفه و تکریم رییس دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان برگزار شد

دکتر حسین هرسیج در مراسم معارفه و تکریم رییس دانشکده زبان های خارجی، پرهیز از بوروکراسی اداری و تسریع در انجام امور اداری دانشگاه را بسیار حائز اهمیت دانست.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان در این مراسم ضمن معرفی دکتر سردار اصلانی به عنوان رییس دانشکده زبان های خارجی از زحمات دکتر شکریان زینی رییس سابق این دانشکده تقدیر و تشکر نمود.  

 

وی در ادامه گفت: خوشبختانه این دو مدیر در مسئولیت های اجرایی همواره در کنار هم بوده اند و موفقیت های قابل تقدیری برای دانشکده رقم زده اند.

دکتر هرسیج همچنین افزود: دکتر شکریان از مدیران بسیار لایق و تاثیرگذار دانشگاه بودند و ان شاالله از توانشان در بخش های دیگر استفاده گردد.

وی خواستار ارایه پیشنهادات و انتقادات در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی به صورت مکتوب به حوزه ریاست شد تا پی گیری های لازم برای آن انجام شود.  

دکتر هرسیج همچنین ضمن انتقاد از بوروکراسی اداری و طولانی شدن برخی امور محوله خواستار رسیدگی و توجه حوزه های اجرایی در تسریع امور دانشگاه شد.

وی تاکید کرد: با هیچ فردی عهد اخوت نبستیم و اگر مدیرانی که انتخاب کرده ایم در انجام امور محوله سستی و کوتاهی داشته باشند برای ما قابل بخشش نیست.

دکتر هرسیج اظهار داشت: هدف همه ما ارتقاء دانشگاه است و مصالح دانشگاه بر مصالح فردی، گروهی، جناحی و خطی اولویت دارد.

وی تصریح نمود: اولین چیزی که وجود دارد این است که زبان به عنوان ابزاری است برای ارتقاء فرهنگ و تمدن کشور از آن استفاده می شود و ما قائل به تبادل فرهنگی هستیم. با زبان باید فرهنگ و علایم هویتی خود را به سایر نقاط جهان ارایه نماییم.

دکتر هرسیج افزود: مطابق با برنامه ای که از بدو مسئولیت خود تحت عنوان دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز مطرح کردم، به عقیده من دانشکده زبان می تواند مقدم بر سایر دانشکده ها در این دو جهت حرکت کند یعنی هم در جهت ارتقاء فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی با زبان های مختلف و هم در راستای جامعه محوری و حل مشکلات جامعه  با همکاری استادان این دانشکده گام برداشته شود.

رییس دانشگاه اصفهان در ادامه افزود: یکی از وظایف مسئولین حل معضلات جامعه است و باید برای تحقق این وظیفه تلاش نمایند. از دیگر انتظاراتی که از دانشکده زبان های خارجی هست همین بحث تبادلات فرهنگی، هویتی و تمدنی است که ما بتوانیم آن علایم هویتی خود را توسعه و گسترش بدهیم

وی ادامه داد: دانشکده زبان از طریق دیپلماسی علمی می توانند کمک کنند در سفارت خانه های خارجی در ایران ارتباط داشته باشید و از این پتانسیل برای تقویت این دانشکده استفاده کنید.

دکتر هرسیج اظهار داشت: دیپلماسی ورزشی، فرهنگی و علمی واقعا کم هزینه هستند. ولی ما این را مقدمه ای برای ایجاد ارتباط و تعاملات بیشتر با کشورها می دانیم. دانشکده زبان های خارجی، پتانسیل بسیار بالایی در حل مسائل جامعه دارد و می تواند در ابعاد دیگر در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و منطقه مؤثر باشد.  

وی ضمن تأکید برگسترش روابط با کشورهای همسایه،یکی از ابزار های این مهم را استفاده از ظرفیت های دانشگاه های کشور به عنوان یکی از مؤلفه های قدرت نرم دانست.

دکتر هرسیج تأکید نمود: ما باید به دنبال این باشیم که قدرت نرم خود را در منطقه ارتقاء بدهیم و برخورد خوبی با دانشجویان خارجی داشته باشیم.

رییس دانشگاه اصفهان در ادامه بر احقاق حق همه افراد در دانشگاه تاکید و تصریح نمود: حق افراد را باید به موقع و دقیق پرداخت کرد. در ترفیع و ارتقاء تفاوت هایی میان دانشکده ها وجود دارد که باید اصلاح شود. هیات ممیزه و هیات جذب باید بدانند که رشته ها با هم تفاوت دارند و باید تغییر و تحول در آیین نامه ها ایجاد شود.

وی افزود: در حال حاضر سیاست ما این است که اگر استاد بتواند یک مسئله یا معضلی از جامعه را حل کند برای ما اولویت دارد.مدیر باید به دنبال حل مسئله باشد و به طور کلی در دانشگاه رویه ما باید این باشد که تلاش کنیم منافع فردی و ملی حفظ شود و مدیریت بتواند یک سازشی بین افراد ایجاد کند .

 

شایان ذکر است دکتر شکریان رییس وقت دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان نیز ضمن ارایه گزارش مبسوطی از فعالیت های 5 ساله خود در این دانشکده اظهار داشت: امید است مدیریت ها به صورت چرخشی باشد تا همه از فرصت های یکسانی برخوردار باشند.

وی ضمن تاکید بر حفظ آرامش و پرهیز از حاشیه اظهار داشت: یکی از بهترین کارهایی که در دوران مدیریت خود انجام دادم، ایجاد آرامش و پرهیز از حاشیه و جلب احترام متقابل بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دکتر شکریان در ادامه مواردی مانند: فعالیت های پژوهشی، جذب دانشجویان خارجی، عقد تفاهم نامه های مختلف با دانشگاه ها و انجمن های خارجی، تفاهم نامه همکاری بین بنیاد روسکی میر و دانشگاه اصفهان جهت استقرار مرکز زبان روسی در دانشگاه، راه اندازی دوره ادبیات تخصصی با لبنان، اعزام استاد به پراگ و چین، برگزاری همایش های بین المللی، دریافت 210 میلیون تومان از خیر دانشگاه ساز برای دانشکده، جمع آوری اشیا قدیمی دانشکده و اهدا به موزه دانشگاه، بخشی از فعالیت های دانشکده زبان در سال های اخیر بوده است.

 

دکتر سردار اصلانی رییس دانشکده زبان های خارجی نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد رییس دانشگاه، از زحمات دکتر شکریان تقدیر نمود.

رییس دانشکده زبان های خارجی همچنین اظهار داشت: درحال حاضر این دانشکده با 1600 دانشجو در 7 رشته زبان و یک رشته زبان شناسی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین برخوردار از 200 نفر دانشجوی خارجی  مشغول به فعالیت است.

 وی افزود: در این دانشکده 53 نفرعضو هیات علمی، 14 نفرکارشناس و 5 نفر نیروی خدماتی فعالیت دارند.   

دکتر اصلانی اظهار امیدواری نمود که در مدیریت جدید، جذب دانشجویان خارجی افزایش یابد. وی ادامه داد: ما آمادگی افزایش دانشجویان خارجی از 200 نفر به 400 نفر را داریم.

گفتنی است: مراسم معارفه و تکریم رییس دانشکده زبان های خارجی دوشنبه 26 اردیبهشت ماه با حضور دکتر هرسیج رییس دانشگاه و دکتر محمدپور مشاور رییس دانشگاه، اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشکده برگزار شد.

 

 

 

تاریخ:
1401/02/27
تعداد بازدید:
861
منبع:
Powered by DorsaPortal