۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

افزایش رویت پذیری با استفاده از ResearchGate وLinkedin

بخش آموزش و پژوهش کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد کارگاهی با عنوان افزایش رویت پذیری با استفاده از ResearchGate وLinkedin در تاریخ 1402/03/06 برگزار می نماید.

خلاصه ای از مباحث کارگاه افزایش رویت پذیری با استفاده از ResearchGate  وLinkedin که توسط بخش آموزش و پژوهش کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در تاریخ 1402/03/06 برگزار گردید به شرح زیر می باشد:

رویت‌پذیری علمی (Scientific Visibility) بدین معنی است که شرایطی فراهم شود تا یک اثر علمی بیشتر دیده شود. برای تاثیرگذاری بیشتر، استفاده از روش‌های مختلف برای تبلیغ اثر پژوهشی‌تان یک گام آگاهانه است. در حال حاضر، فرصت‌های زیادی برای تبلیغ اثرتان وجود دارد. هر ساله، میلیون ها اثر علمی در هزاران مجله در سراسر جهان منتشر می‌شود.
رؤیت پذیری مقاله خود را افزایش دهید چراغ‌های تحقیقاتی به شما کمک می‌کند تا قسمتی از تحقیق خود را برای محققانی که هنوز شمارا دنبال نمی‌کنند نشان دهید، چراغ‌های تحقیقاتی به شما کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری داشته باشید. زمانی که یک چراغ‌ تحقیقاتی می‌سازید جزئیات تحقیق و کلمات کلیدی را به همان شیوه‌ای که دوست دارید به دیگران نشان می‌دهید. سپس ریسرچ گیت از الگوریتم خاص مخاطب برای نشان دادن چراغ به محققان مرتبط در حوزه موضوعی شما استفاده می‌کند. چراغ‌های تحقیقاتی به دنبال کنندگان شما هم نشان داده می‌شوند. به این معنا که افرادی را که می‌شناسید هم می‌توانند مقاله‌ای را که به نمایش گذاشته‌اید را کشف کرده و درگیر آن شوند. می‌توانید چراغ‌ها یا نورافکن‌های تحقیق را در صفحه اصلی، صفحه پروفایل و صفحه آمار ایجاد کنید. مخاطبان را از طریق نوشتن نظرات تشویق کنید با اضافه کردن جزئیات و کلمات کلیدی در موردتحقیقتان، می‌توانید مکالمه‌ای با دیگران در مورد کار تحقیقاتی خود داشته باشید. بقیه محققان حوزه موضوعی شما می‌توانند در مورد چراغ شما نظر بدهند، سؤال بپرسند، نظراتشان را به اشتراک بگذارند و حمایتشان را از شما نشان دهند. این موارد به شما کمک خواهد کرد تا با افرادی که به تحقیق شما علاقه‌مند هستند و روی موضوعات یا چالش‌های مشابه کار می‌کنند، تعامل داشته باشید. می‌توانید در مورد چراغ‌های تحقیقاتی بقیه محققان نظر دهید و آن‌ها را ترغیب کنید تا در مورد کارشان صحبت کنند.
 
تاریخ:
1402/07/08
تعداد بازدید:
430
منبع:
Powered by DorsaPortal