كلينيك كسب و كار

معرفی

خلاء وجود ارتباط مناسب بین مثلث صنعت، دانشگاه و جامعه باعث مشکلات بسیاری از قبیل بیکار ماندن تازه فارغ التحصیلان، نبود متخصص مورد نیاز صنعت و در نتیجه مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای جامعه شده است. این خلا در بین رشته های علوم انسانی که به عنوان مغز جامعه و در بخش های حیاتی نقش ایفا می کنند، بیش از دیگر رشته ها احساس می شود.

در راستای رفع این مشکل دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان، کلینیک کسب و کار و ارتباط با صنعت و جامعه را ایجاد کرده است تا با استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود در دانشگاه و فارغ التحصیلان، با توانمند سازی و متخصص سازی آن ها به رفع چالش ها و مشکلات صنایع و جامعه بپردازد.

کلینیک کسب و کار چیست؟

توسعه همه جانبه کشور نیازمند مشارکت و هماهنگی همه بخش های دست اندر کار از جمله بخش سیاستگذاری، بخش صنعت و بخش علمی است. تبدیل دانشگاه از حالت سنتی و نسل یک به دانشگاه کارآفرین باید در دستورکار دانشگاه ها قرار گیرد. کلینیک کسب و کار دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان با هدف پاسخگویی به نیاز صنایع و جامعه تشکیل شد و یک مرکز تعاملی است که با هدف توانمندسازی دانشجویان، پاسخگویی به نیازهای صنعت، فراهم سازی بستری مناسب جهت شبکه سازی اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان، فارغ التحصیلان و اهالی صنعت از سال 1401 آغاز به فعالیت نمود. این مرکز به عنوان پایگاهی علمی، درنظر دارد با برگزاری دوره ها، بازدیدها، نشست ها و جلسات انتقال تجربه در همکاری با سایر گروه ها و تشکل های دانشجویی زمینه ای مناسب جهت برقراری ارتباط میان دانشجویان، اساتید، دانش آموختگان و صنعت فراهم سازد و در این مسیر با ایجاد هسته های فعال در حوزه های صادرات، استارتاپ، گردشگری، دیجیتال مارکتینگ، اقتصاد، امور مالی و حسابداری و ... از توانمندی دانشگاهیان در حل مسائل و مشکلات صنعت و جامعه بهره مند شود و با ارتقای این توانمندی ها فرصت هایی را جهت انجام پروژه های صنعتی و پاسخگویی موثر برای ارتقای صنعت و دانشگاه فراهم سازد.

چشم انداز

حرکت به سمت دانشگاه نسل چهار، جامعه محور و تمدن ساز

ماموریت و اهداف کلینیک کسب و کار

تقویت روابط دانشگاه، صنعت و جامعه

پاسخگویی علمی و منطبق با روش های علمی به روز به نیاز صنایع

استفاده از توانمندی دانشجویان و فارغ التحصیلان در حل مسائل و مشکلات صنعت و جامعه

توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان از حضور در پروژه های برون دانشگاهی

فراهم سازی بستر مناسب جهت شبکه سازی اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان، فارغ التحصیلان و اهالی صنعت و جامعه

برگزاری دوره ها، نشست ها و جلسات انتقال تجربه و دانش بین صنعت و دانشگاه با همکاری با سایر گروه ها و تشکل های دانشجویی

ایجاد اشتغال و کارآموزی های در صنعت برای نو فارغ التحصیلان

رفع چالش ها و مسائل صنایع و کسب و کارها با استفاده از پتانسیل دانشگاهیان مستعد، اساتید و مربیان

معرفی دپارتمان های فعال کلینیک کسب و کار:

به منظور تحقق ماموریت و پیشبرد اهداف در نظرگرفته شده برای کلینیک، ایجاد دپارتمان های فنی-پژوهشی متشکل از دانشجویان، فارغ التحصیلان و متخصصین در زمینه های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. به همین منظور با توجه به شبکه متخصصین مرتبط و با توجه به علایق و سلایق دانشجویان، تیم های فنی و پژوهشی پیرامون موضوعاتی همچون بازاریابی، بازاریابی بین الملل، صادرات، دیجیتال مارکتینگ، منابع انسانی، اقتصاد، مدیریت مالی، گردشگری و ... ایجاد شده است. دپارتمان های کلینیک کارکردی مانند شتابدهنده ها دارند؛ با این تفاوت که هدف اصلی این دپارتمان ها توانمند سازی دانشجویان و آگاهی بخشی و مهارت آموزی آن ها و کمک به حضور در محیط اجرایی و پروژه ها در زمینه های مختلف می باشد.

 
 
 

دپارتمان بازاریابی و فروش

هدف از دپارتمان بازاریابی و فروش کمک به شرکت ها در جهت دسته بندی و هدف گیری درست پیدا کردن مشتریانشان و پاسخ مناسب به نیازهای گروه های هدف از مشتریان است که در نهایت منجر به جذب و نگهداری مشتریان و سوداوری شرکت می شود.

خدمات دپارتمان بازاریابی عبارتند از :

انجام تحقیقات بازار داخلی

تدوین برنامه کسب و کار

تدوین استراتژی های بازاریابی

تدوین برنامه بازاریابی

تدوین برنامه تبلیغاتی

استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی

دپارتمان بازاریابی بین الملل و مدیریت صادرات

دپارتمان بازاریابی بین الملل و مدیریت صادرات یکی از دپارتمان های اصلی کلینیک کسب و کار دانشکده علوم‌ اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان است و هدف آن کمک به گسترش و توسعه صادرات و بازاریابی بین الملل مجموعه های تولیدی داخل کشور خصوصاً شرکت های مستقر در سطح استان اصفهان با تکیه بر پتانسیل علمی اساتید و دانشجویان است.

دپارتمان بازاریابی بین الملل و مدیریت صادرات به نمایندگی از طرف مشتریان برای کالاهای آنها بازارهای صادراتی را یافته و به آنها در راستای ورود به عرصه صادرات یاری می‌رساند.

خدمات اصلی دپارتمان بازاریابی بین الملل و مدیریت صادرات عبارتند از:

١) بررسی کالا و مشاوره در راستای تطابق حداکثری آن با محصول مورد نیاز بازار های صادرات

٢) انجام تحقیقات بازار بین الملل

٣) برنامه ریزی و مدیریت حضور در نمایشگاه های خارجی

۴) طراحی و اجرای برنامه ریزی های بازاریابی صادراتی جهت ورود، حضور و جاافتادن هرچه علمی‌تر و اصولی‌تر در بازارهای خارجی

۵) جستجو برای یافتن مشتریان بالقوه و مذاکره با آنها به نمایندگی از شرکتها

۶) آموزش و توانمندسازی پرسنل دپارتمان های صادرات و فروش کالا و یا ایجاد این دپارتمان از طریق فرآیندهای مربوطه شرکت ها به علاوهء نظارت و مشاوره در خصوص استخدام نیرو

٧) مشاوره در خصوص عقد قرارداد های تجاری با طرح های ویژه

٨) مشاوره و اجرای عملیات صادراتی از جمله ترخیص و مدیریت لجستیک

٩) مشاوره و اجرای توسعه دفاتر و نمایندگی ها و همچنین خطوط تولید در کشور‌های ثالث به منظور بهره‌مندی از مزایای صادراتی

دپارتمان بازاریابی دیجیتال:

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات اینترنتی، یکی از موثرترین روش‌‌های ارتباط با مخاطبین و جذب مشتریان بالقوه، بازاریابی دیجیتال می‌باشد. سه ویژگی ممتاز بازاریابی دیجیتال عبارت‌است از:

۱) مقرون‌بصرفه بودن ۲) سهولت در استفاده ۳) همه‌گیر بودن و دسترسی عموم به رسانه‌های آن

کلینیک کسب‌وکار دانشگاه اصفهان با تاسیس دپارتمان بازاریابی دیجیتال قصد دارد به کسب‌وکارهای خرد، متوسط و بزرگ در زمینه فعالیت صحیح و اصولی بازاریابی دیجیتال یاری رساند. از این رو این دپارتمان دو رسالت اصلی را دنبال می‌‌کند:

۱) آموزش دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری اصولی دیجیتال مارکتینگ.

۲) تدوین و پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی دیجیتال برای سازمان‌‌های داخلی.

از جمله خدماتی که دپارتمان بازاریابی دیجیتال در این زمینه می‌‌تواند برای سازمان‌های متقاضی انجام دهد عبارت‌است از:

۱) تدوین و طراحی استراتژی کلان بازاریابی دیجیتال

۲) طراحی سایت

۳) ساخت و طراحی انواع اپلیکیشن

۴) بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو ( خدمات SEO )

۵) مدیریت شبکه‌های اجتماعی (مدیریت پیج در اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی)

۶) ساخت انواع تیزر تبلیغاتی

۷) تولید انواع محتوای اینفوگرافی، انیمیشن، ویدئویی، صوتی.

۸) بازاریابی پیامکی و ایمیلی.

تمامی اقدامات فوق توسط کادر مجرب دانشگاهی و فنی و با همکاری سازمان‌های برتر فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ استان اصفهان انجام می‌گیرد.

 
 
 

 
 

تاریخ به روزرسانی:
1402/11/03
تعداد بازدید:
976
Powered by DorsaPortal