۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

تنها راه حفظ اصفهان، جریان دائمی زاینده‌رود است-گفت و گوی دکتر اکبر قاضی فرد مدیر گروه پژوهشی کنترل آلودگی هوا و مدیریت پسماند پژوهشکده محیط زیست با خبرگزاری ایسنا در خصوص مشکلات زیست محیطی اصفهان

گفت و گوی دکتر اکبر قاضی فرد مدیر گروه پژوهشی کنترل آلودگی هوا و مدیریت پسماند پژوهشکده محیط زیست با خبرگزاری ایسنا در خصوص مشکلات زیست محیطی اصفهان


ایسنا/اصفهان
عضو هیئت علمی گروه زمین‌شناسی دانشگاه اصفهان تنها راه نگهداشت و پاسداشت اصفهان را جریان دائمی زاینده رود اعلام کرد و گفت: تقویت آبخوان برای جلوگیری از آسیب فرونشست در اصفهان لازم است.
اکبر قاضی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص یکی از مطالبات اساتید دانشگاه از رئیس جمهور به بروز پدیده فرونشست در اصفهان اشاره و اظهار کرد: اصلی‌ترین معضل اصفهان در حال حاضر فرونشست ناشی از خالی شدن آبخوان است که سطح شهر اصفهان به دلیل برداشت بی‌رویه آب دچار فرونشست شده‌ و به یک معضل جدی برای بقاء شهر تاریخی اصفهان تبدیل شده است.
وی افزود: مسئله اصفهان مشخص و راهکار رفع آن نیز مشخص است، باید اقدام جدی برای این مشکل اتخاذ شود. درخواست و مطالبه ما به‌عنوان اساتید دانشگاه از رئیس جمهور این است که نگاه ویژه‌تری به اصفهان داشته باشند.
قاضی فرد گفت: راهکار رفع یا کاهش فرایند فرونشست زمین در سطح شهر اصفهان نیز جلوگیری از خالی شدن آبخوان از طریق کاهش و یا توقف برداشت آب از چاه‌های عمیق و همزمان تغذیه آبخوان از طریق جاری شدن دائمی زاینده‌رود است.
برای ادامه مشروح این خبر کلیک کنید.
تاریخ:
1401/04/04
تعداد بازدید:
276
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان - خیابان هزار جریب - دانشگاه اصفهان - ساختمان کتابخانه مرکزی-پژوهشکده محیط‌زیست
کدپستی:  73441-81746
 eri@res.ui.ac.irE-mail
    
 
تلفن:37932411-031
تلفکس: 37932170،37932174-031 
Powered by DorsaPortal