۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد

کسب عنوان دستگاه اجرایی شایسته تقدیر در دومین دوره اعطای جایزه ملی جمعیت

کسب عنوان دستگاه اجرایی شایسته تقدیر در دومین دوره اعطای جایزه ملی جمعیت

کسب عنوان دستگاه اجرایی شایسته تقدیر در دومین دوره اعطای جایزه ملی جمعیت

برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات دانشگاه اصفهان


 روز شنبه 29 اردیبهشت ماه همزمان با اولین روز از هفته ملی جمعیت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان برندگان دومین دوره جایزه ملی جمعیت معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس جمهور در این مراسم با تأکید بر اینکه حتما زندگی و تشکیل خانواده نیازمند مسکن است، گفت: حتما بچه‌دار شدن نیازمند امکانات است و این درست است اما اینکه لازمه این کار است، نه، بلکه با روحیه قناعت می‌توان این کار را انجام داد. چنانکه اجداد ما نیز در یک خانه و یک اتاق یک زندگی می‌کردند. اکنون الگو و سبک زندگی تفاوت کرده و نیازها متفاوت شده و وسایل زندگی بیشتر شده است؛ این صحیح است اما با قناعت کردن نمی‌توان زندگی کرد؟ اکنون ماشین جزو وسایل زندگی شده است. نمی‌خواهم بگویم سبک زندگی قدیم را دنیال کنیم اما اجمالا فرهنگ قناعت خوب است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ «فنعمت بحدث» برای اینکه نعمت‌ها جلو چشممان بیاید. گاهی که سلامتی و امنیت دچار اختلال شود، متوجه نعمت می‌شویم لذا باید شاکر نعمت‌های پروردگار متعال باشیم.

رئیسی بیان کرد: موضوع جمعیت هم فرهنگی است که نیازمند آموزش و باز کردن گره‌های زندگی در مدرسه و دانشگاه و رسانه‌ها است. از طرف دیگر دولت امکانات و مشوق‌هایی که برای افرادی که می‌خواهند فرزند بیاورند و امکان مسکن و پرداخت تسهیلات را برای آنها فراهم کند و وام ازدواج را برای افراد در آستانه ازدواج مد نظر قرار دهد.

تاریخ:
1403/02/29
تعداد بازدید:
60
منبع:
Powered by DorsaPortal