۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد

همپای دانشجویان برای جوانی جمعیت و تعالی خانواده

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: علی رغم اینکه هنوز راه اندازی سایت همرسان اعلام عمومی نشده است تاکنون 200 نفر ثبت نام کرده اند تا مشاوره ازدواج به آنان داده شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان حجت الاسلام مهدی مستاجران، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص اقدامات راهبردی دانشگاه درخصوص طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده با اشاره به تسهیلات و همراهی‌های دانشگاه اصفهان با دانشجویان برای تشویق به ازدواج و جوانی جمعیت اظهارداشت: به تازگی سایت همرسان در استان راه اندازی شده است که دانشگاه‌های دیگر را  نیز پوشش می‌دهد و دانشجویان با ثبت نام در این سایت برای یافتن زوج مناسب توسط کارشناسان و مشاوران بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد : با دعوت از دانشجویانی که هم کفو هستند و شرایط ازدواج با هم را دارند با خانواده هایشان صحبت و زمینه ازدواج آنان فراهم می‌شود.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان افزود: علی رغم اینکه هنوز راه اندازی این سایت اعلام عمومی نشده، تاکنون 200 نفر ثبت نام کرده‌اند تا مشاوره ازدواج به آنان داده شود و به سمت تشکیل خانواده سوق داده شدند.

مستاجران با بیان اینکه دقت‌های لازم شده است تا ازدواج هایی انجام شود که کمترین آسیب را در آینده داشته و ازدواج های پایداری باشد اظهار داشت: مشاوره در زمینه هدایت شغلی هم  برای انتخاب شغل به دانشجویان داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اساتید راهنمایی که طبق قانون، دانشجوی متاهل و یا باردار که دارای فرزند کمتر از 6 سال دارند باید با دانشجو با شرایط ویژه همکاری کنند تا  امکان استفاده از مساعدت هایی از قبیل مرخصی و فرصت تحصیلی برای آنان فراهم شود.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تشکیل شورای سیاستگذاری اشتغال در دانشگاه را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده دانست و افزود: 80 فعالیت در قالب فعالیت های انجمن های علمی در این خصوص انجام شده است.

مستأجران با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در دانشگاه متذکر شد: در این اردوها از مکان های مختلف بازدید صورت می گیرد و بسترهای لازم برای انتخاب شغل و اشتغال  برای دانشجویان فراهم می‌شود.

 وی اضافه کرد: یکی از رسالت های انجمن های علمی این است که دانشجویان با فضای خارج از دانشگاه ارتباط بگیرند که تاکنون 2 برنامه بازدید اجرا شده که منجر به همکاری های دانشجویی نیز شده است.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان با اشاره به فعالیت قرارگاه تعالی جمعیت و تعالی خانواده در دانشگاه یادآور شد:  مجموعه دستگاه های دانشگاه در این قرارگاه تقسیم کار کرده اند و هر کدام مسؤولیتی در حوزه دانشجویی ، اساتید و کارکنان  را بر عهده دارند.

وی پرداخت وام رفاهی به دانشجویان متاهل، دانشجویان نخبه متاهل،  وام مساعده و مسکن را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح جوانی جمعیت در دانشگاه اصفهان عنوان کرد.
تاریخ:
1402/05/25
تعداد بازدید:
682
منبع:
Powered by DorsaPortal