۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد

مراسم افتتاحیه دوره دانش افزائی برگزار گردید

افتتاحیه دوره دانش افزائی اساتید دانشگاه اصفهان روز شنبه 21مرداد ماه با حضور رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان،مراسم «افتتاحیه دوره دانش افزائی» استادان و نخبگان دانشگاه اصفهان روز شنبه 21/05/1402 با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی مستاجران، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان، دکتر هرسیج  رییس دانشگاه اصفهان ، دکتر اصغر منتظر القائم ، دبیر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه اصفهان و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد.
 
دکتر حسین هرسیج ریاست محترم دانشگاه اصفهان در نشست افتتاحیه دوره دانش افزایی اساتید دانشگاه اصفهان گفت: یکی از اهداف مهم دانشگاه ها جهاد تبیین است و برای تحقق این مهم باید برنامه هایی هدفمند و فعالانه داشت و این برنامه ها را به شکلی مستمر و مؤثر اجرا کرد. بدیهی است در اجرای این برنامه ها ضروری است استادان، دانشجویان و کارمندان به شکلی پویا حضور داشته باشند.
 
وی در ادامه با تاکید بر نقش حائز اهمیت برگزاری دوره های دانش افزایی درهم افزایی و همفکری اساتید و نخبگان دانشگاهی در دانشگاه اصفهان گفت: جا دارد از نقش بسزای دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در برگزاری دوره های دانش افزایی استادان که سهم به سزایی در ارتقا معرفتی اعضای هیات علمی دارد تشکر نمایم  چراکه برگزاری چنین جلساتی در دانشگاه به صورت مدون منجر به کمک به محقق شدن جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری در دانشگاه می‌گردد و در این بین اساتید دانشگاهی نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی را بر عهده دارند.
در ادامه  حجت الاسلام  والمسلمین  مهدی مستاجران مسئول نهاد نمایند گی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در سخنانی گفت: امیدواریم در این دوره که خدمت اساتید گرامی هستیم و از محضر دو اساتید گرامی جناب آقای مشکات از اساتید برجسته دانشگاه خودمان و همچنین جناب آقای شریفی از اساتید برجسته دانشگاه قم بتوانیم نهایت استفاده را ببریم.
 
وی افزود: امیدواریم که این دوره‌ها سبب خیر و برکت برای همه عزیزان بشود و موجب معرفت افزایی برای همگی بگردد و همچنین فضای گفتگو در این دوره حاکم باشد.
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان بیان داشت : این دوره‌ها فرصتی است تا اساتید بتوانند گرد هم آیند و از نقطه نظرات و دیدگاه‌های مختلف همدیگر با اطلاع گردند و کمتر فرصتی این چنین پیش می‌آید که آنها بتوانند اینگونه در فضایی غیر رسمی همفکری بکنند.
 
وی تصریح کرد: سعی ما در دفتر نهاد این است که اینگونه فرصت‌ها را بیشتر مهیا بکنیم تا در فضای صمیمانه اساتید بتوانند نکاتی درباره دانشگاه دانشجویان با همدیگر به تبلت تبادل نظر بپردازند و در فضای همدلانه بتوانیم دانشگاه را به سوی اهداف عالیه علمی فکری و فرهنگی پیش ببریم.
 
در ابتدای برنامه، دبیر دفتر هم اندیشی دانشگاه ضمن خیر مقدم، با بیان نکاتی در رابطه با نحوه برگزاری، برنامه زمانبندی و سوابق و فعالیت های اساتید در بیان کرد: دوره های دانش افزایی اساتید با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، به همت دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان در قالب دو کارگاه با موضوعات «مبانی و مهارت های ارتباط» (سبک زندگی اسلامی 1) با تدریس حجت الایلام دکتر احمد حسین شریفی استاد دانشگاه قم و دین ودنیای مدرن با تدریس استاد عبدالرسول مشکات  عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه اصفهان ارائه می گردد.
 
دکتر منتظر القائم در ادامه ، هدف ازبرگزاری  دوره های دانش افزایی اعضای هیأت علمی را  فراهم نمودن فرصتی برای ارتقای مستمر علمی، معرفتی، فرهنگی و مهارتی اساتید دانست و اظهار کرد: دوره های دانش‌افزایی اساتید فرصت ارزشمندی است که اعضای هیئت علمی می توانند با شرکت در آن  در زمینه های فرهنگی ارتقا یابند  و برگزاری این دوره ها نقش مهمی را جهت حل مسائل اساتید و ارتقای معرفتی آن ها ایفا می کند.
تاریخ:
1402/05/23
تعداد بازدید:
465
منبع:
Powered by DorsaPortal