۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر

همکاری،نوآوری و نفع رسانی به دیگران در کلیه فعالیت های دانشگاه را از زنبور عسل یاد بگیریم

رئیس دانشگاه اصفهان درمراسم افتتاح دومین همایش ملی فرآورده‌های زنبورعسل تصریح کرد: زنبور عسل شهد گل را تبدیل به عسل می کند که شفای جامعه است و نمونه عینی این عمل، عملیات وعده صادق است. ما شهدایی مانند، شهید حسن نصراله، شهید سلیمانی، شهید نیلفروشان را تحویل جامعه دادیم که منجر به ثبات و امنیت در کشور شدند. نظامیان رفع تهدید امنیتی می کنند و منجر به خودکفایی و اقتدار کشور می شوند.


به گزارش روابط عمومی، دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در دومین همایش ملی فرآورده های زنبور عسل که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، تصریح کرد:  غذای زنبور عسل از شهد بهترین گل ها و شکوفه ها است و نتیجه اش عسلی است که موجب شفا و طراوات ما می شود . کارتیمی وگروهی،نوآوری وشفای مردم موضوعاتی است که پیامبر(ص) فرموده انسان باید مانند زنبور عسل این چند ویژگی را داشته باشد.

ایشان در ادامه افزود: این همایش در راستای دو رویکرد راهبردی جامعه محوری و تمدن سازی دانشگاه اصفهان برگزار و تحقق عینی یافته است. دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان،مرکز پژوهشی فرآورده های طبیعی و زبستی دارویی پژوهشکده زنبورعسل و گیاهان داروئی خوانسار با همکاری هم این کار گروهی را شکل داده اند.

رئیس دانشگاه اصفهان ضمن تشکر از زحمات دکتر دادگستر دبیر اجرایی جوان همایش و همچنین زحمات دکتر محمد ربانی استاد دانشکده علوم زیستی دانشگاه اصفهان ، تصریح کرد، این دو استاد ترکیب نسل جدید و نسل قدیم هستند که در کنار هم ترکیب سنت و مدرنیته را ایجاد کردند و در راه اندازی رشته زنبورداری و پژوهشکده زنبورعسل همکاری قابل توجهی داشتند. دکتر شمس اردکانی و تیم ایشان نیز، راه اندازی رشته زنبور عسل را  در حوزه بهداشت و درمان جهت دهی کردند بنابراین خصوصیت تعاون و همکاری در حوزه های مختلف ظهور و بروز پیدا کرده است و نوآوری در دانشگاه اصفهان رخ داده است. به کمک ترکیب صنعت و دانشگاه قدرت رقابتی در بازار ملی و بین المللی انجام شده است.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به تفاوت و تمایز تمدن ایرانی اسلامی و تمدن غربی اظهار کرد: تمدن غربی بر اساس نفع پرستی است ولی تمدن ایرانی اسلامی بر اساس منافع کلی جامعه و ارزش های والای انسانی شکل گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد، این همکاری خوب صنایع، تولید کنندگان ودانشگاه مستمر و  درآینده تداوم داشته باشد.

وی گفت:  مرکز عالی خوانسار رشته زنبور عسل و پژوهشکده زنبور عسل را متناسب با نیاز جامعه راه اندازی کردند.

گفتنی است دومین همایش ملی زنبور عسل، با حضور و سخنرانی رئیس دانشگاه اصفهان، جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پژوهشگران این حوزه ،همراه با کارگاه های جنبی و نمایشگاه اسناد تاریخی زنبور عسل ،از 25 الی 26 مهرماه 1403 به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

 

 

تاریخ:
1403/07/26
تعداد بازدید:
82
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal