۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر

ارائه 140 مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی فرآورده‌های زنبورعسل

دبیر اجرایی دومین همایش ملی فرآورده های زنبور عسل در مراسم افتتاحیه از ارائه 140 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد.


به گزارش روابط عمومی، دومین همایش ملی فرآورده های زنبورعسل در تاریخ 25 مهر 1403 توسط دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان،مرکز پژوهشی فرآورده های طبیعی و زبستی دارویی پژوهشکده زنبورعسل و گیاهان داروئی خوانسار به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

دکتر شهرام دادگستر  عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و عضو پژوهشکده زنبور عسل و گیاهان دارویی خوانسار و دبیر اجرایی دومین همایش ملی فرآورده های زنبور عسل هدف از برگزاری این همایش را ، ارتباط بین مردم، زنبورداران و جامعه پزشکی با محوریت محصولات زنبور عسل دانست و تصریح کرد: همیشه این خلا وجود داشت که زنبورداران نمی توانستند با جامعه پزشکی و افرادی که می توانند از این محصولات زنبور عسل در بحث درمان استفاده کنند ارتباط بگیرند. ما این همایش را به همین خاطر ترتیب دادیم .

وی افزود: در این همایش پنل های سخنرانی ، ارائه مقالات، ارائه جدید ترین دستاوردهای ایران را در معرض نمایش می گزاریم و این موضوع را تبیین می کنیم که محصولات دارویی زنبور عسل جایگاه ویژه ای در تغذیه انسان دارند.

دکتر دادگستر تصریح کرد: خوشبختانه استان اصفهان یکی از سه استان برتر کشور از لحاظ تعداد کندو، تولید عسل و به طور ویژه تعداد کارگاه های بسته بندی و تولید عسل است. متاسفانه تا به امروز ارتباط زیادی بین بخش زنبورداری و بخش پزشکی وجود نداشته که امیدواریم بعد از این همایش این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: یکی از ویژه ترین محصولات زنبور عسل ژل رویال یا غذای ملکه زنبور عسل است که به طور ویژه در این همایش در این خصوص مقاله ارائه شده است . یکی دیگر از بحث هایی که در دنیا مطرح است، کشاورزی ارگانیک یا زنبورداری ارگانیک است که استفاده از داروهای شیمایی نداریم و دستاوردهایی که محققین ایرانی کار کرده اند ارائه می دهیم.

دکتر دادگستر گفت: حدود 140 مقاله برای دبیرخانه همایش ارائه شده که از این تعداد 12 مقاله به عنوان سخنرانی پذیرفته شده است و 10 مقاله در قالب پوستر و به عنوان پوستر برتر انتخاب شده است. که به 3 تا از 10 پوستر برتر هدایایی به رسم یادبود تقدیم می شود.

دبیر اجرایی همایش افزود: مقالات ارائه شده  بیشتر  معرفی جدیدی برای استفاده از محصولات زنبورعسل هستند .

وی گفت: ما تقریبا در کشور حدود 10 میلیون کندو داریم که در استان اصفهان بالای یک و نیم کندو وجود دارد که عدد بزرگی است.

دکتر دادگستر تصریح کرد: یکی از موسسین، روش نوین تولید ژل رویال از استان اصفهان بودند و این صنعت تولید ژل رویال انبوه از استان اصفهان در کشور منتشر شده است.

گفتنی است دومین همایش ملی زنبور عسل، با حضور و سخنرانی رئیس دانشگاه اصفهان، جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پژوهشگران این حوزه ،همراه با کارگاه های جنبی و نمایشگاه اسناد تاریخی زنبور عسل ،از 25 الی 26 مهرماه 1403 به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

 
تاریخ:
1403/07/26
تعداد بازدید:
60
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal