۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر

رئیس دانشگاه اصفهان: برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشگاهیان استان، ترویج ارزش‌های انقلاب و روحیه ایثار و شهادت در جامعه دانشگاهی است

رئیس دانشگاه اصفهان در جمع اصحاب رسانه از برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشگاهیان استان اصفهان در دوم آبان ماه سال جاری خبر داد و برگزاری این کنگره را ترویج ارزش‌های انقلاب و روحیه ایثار و شهادت در جامعه دانشگاهی دانست.


 به گزارش روابط عمومی، دکترحسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، در نشست خبری چهارمین اجلاس استانی کنگره شهدای دانشگاهیان استان اصفهان که با حضور دبیر این کنگره و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در جمع اصحاب رسانه برگزار می‌شد، با بیان اینکه دانشگاه اصفهان 183 شهید دانشجو تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده اظهار کرد: بعد از دانشگاه تهران بیشترین شهید دانشجو را دانشگاه اصفهان تقدیم انقلاب کرده است و با احتساب جمعیت رتبه اول را در بین دانشگاه‌های کشور در تقدیم شهدا دارد.

ایشان با بیان اینکه مبارزه بین حق و باطل از ابتدای خلقت بوده و انبیا و شیاطین هیچ کدام زور را به کار نبرده اند، اظهار کرد: ارشاد و اغوا دو وجه قدرت نرم هستند که یکی جنبه الهی و دیگری جنبه شیطانی دارد. بزرگ ترین مصداق اغوا و فریب ، رژیم صهیونیستی است که با استفاده از رسانه‌های بزرگ و ابزارهای مختلف، با صوت و تصویر و شبکه‌های مجازی افکار عمومی را به نفع خود سوق می دهد.

وی با بیان این که امروز شاهد استعمار فرانو در جامعه جهانی هستیم، تصریح کرد:تلاش رژیم صهیونیستی بر سلطه است و امروز با استفاده از استعمار فرا نو افکار و بدنه جامعه را با خود همراه می‌کنند

دکتر هرسیج در ادامه با معرفی برخی از شهدای دانشگاه اصفهان اظهار کرد: شهید نیل‌فروشان  فارغ‌التحصیل علوم سیاسی دانشگاه اصفهان بود. وی همچنین با معرفی دانشجوی لبنانی دانشگاه اصفهان به نام «علی الاشقر» گفت: ایشان از دانشجویان نخبه غیر ایرانی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان بودند که در چند هفته اخیر و بر اثر حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی به لبنان به مقام شهادت نائل شدند و قرار است در هفته آینده طی یک مراسم با شکوه یاد و خاطره این دانشجوی مبارز لبنانی را گرامی بداریم.

دکتر هرسیج در ادامه افزود:  استان اصفهان با برخورداری از  24 هزار شهید که 183 نفر از آن ها دانشجویان دانشگاه اصفهان هستند بعد از دانشگاه تهران بیشترین شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و رتبه اول را در تعداد شهدای دانشجو دارد.

 وی با بیان اینکه یادواره شهدای دانشگاهی استان در دوم آبان‌ماه قرار است برگزار شود اظهار کرد: برنامه مفصلی با حضور دو هزار خانواده شهید و مسئولان در دانشگاه اصفهان برگزار می شود و هدف ما از این برنامه، ترویج ارزش‌های انقلاب و روحیه ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه خواستار افزایش حمایت های مادی و معنوی دانشگاه های استان برای برگزاری کنگره شهدای دانشگاهیان استان شد و این مهم را بهره مندی از عطر وجود شهدا در استان دانست.

در ادامه این نشست آقای مهدی یادگاری دبیر چهارمین کنگره شهدای دانشگاهیان استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر، حق و باطل روبروی هم قرار گرفته و امیدواریم خون شهدا گریبان رژیم صهیونیستی را بگیرد.

دبیر کمیته دانشگاهی کنگره 24 هزار شهید استان اصفهان بیان کرد: کنگره شهدای دانشگاهیان دوم آبان‌ماه در سالن شهید نیل‌فروش‌زاده برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از 200 یادواره دانشجویی در دانشگاه‌های استان و 12 سالگرد تدفین شهدا خبر داد و اضافه کرد: در 53 دانشگاه، شهدای گمنام تشییع شدند و بیش از 60 هزار دانشجو در آن مراسمات تشییع شرکت کردند و بیش از 70 هزار دانشجو در یادواره‌ها حضور داشتند و پیش‌بینی می‌شود بیش از دو هزار نفر در یادواره اصلی شرکت کنند.

آقای یادگاری بیان کرد: 896 شهید دانشگاهی،4 شهید استاد، 16 شهید کارمند و سه شهید بین‌الملل که یکی از آن‌ها شهید لبنانی از دانشگاه اصفهان و دو تن شهید عراقی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بودند و پنج شهید داریم که عروج شهادت‌گونه داشتند.

وی عنوان کرد: بیش از 200 معبر و خیابان به نام شهدا نام‌گذاری شده و همین ساختمان هم به نام شهید رئیسی نام‌گذاری شده است.

دبیر کمیته دانشگاهی کنگره 24 هزار شهید استان اصفهان اضافه کرد: 220 مورد دیدار با خانواده شهدا داشتیم و بیش از 110 نفر خادم خانواده شهدا شده و به پدر و مادران شهدایی که توان نداشتند با حفظ شأنیت آن‌ها کمک شده است.

وی همچنین از برگزاری 44 اردوی جهادی با حضور هزار و 500 دانشجو و 87 اکران فیلم‌های مربوط به شهدا و ضد صهیونیسم داشتیم و مستندی 20 دقیقه‌ای از یک خانواده شهید به نام «مهمان داریم» ساخته شد و کتاب‌های روشنا، بماند به یادگار، ماه‌نشان فراتر از عشق چاپ شده است.

یادگاری همچنین افزود:  بیش از 320 تولید محتوا شامل کلیپ و موشن گرافی داریم و برگزاری جشنواره شهدا و رویکرد آن دانشجویی است که باهدف اثرگذاری بین دانشجویان برگزار می شود.

وی افزود: شهید شاخص دانشگاهی شهید «احسان‌الله قاسمی» دانشجوی رشته برق دانشگاه تگزاس آمریکا بوده که و موقع جنگ دانشگاه را رها می‌کند  و 20 اردیبهشت 1361 به شهادت می‌رسد.

یکی دیگر از برنامه‌های برگزار شده در راستای کنگره اعزام 352 نفر دانشجوی خواهر برای اردوی راهیان غرب است که اعزام شدند و از 29 مهر 350 نفر از برادران دانشجو به اردوهای راهیان غرب می‌روند.

گفتنی است، در پایان این نشست که روز دوشنبه 23 مهر 1403 در محل تالار دکتر رزمجوی دانشگاه اصفهان برگزار شد، از پوستر چهارمین کنگره شهدای دانشگاهی استان اصفهان رونمایی شد


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ:
1403/07/23
تعداد بازدید:
122
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal