۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر

انتصاب دکتر رضا انصاری به سمت معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران: انتظار جهش در ارتباط صنعت و دانشگاه از عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان

دکتر رضا انصاری، عضو هیئت علمی و پژوهشگر برجسته دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان، به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منصوب شد. این انتصاب می تواند مسیرهای همکاری نخبگان دانشگاهی با صنعت را شتاب دهد.


به گزارش روابط عمومی، دکتر انصاری، با داشتن مدارک کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه مدیریت تکنولوژی و همچنین مهندسی معدن، از جمله چهره‌های برجسته علمی آشنا به حوزه های بین رشته ای در علوم انسانی و مهندسی کشور به شمار می‌رود. فعالیت‌های پژوهشی ایشان در دانشگاه اصفهان، شامل طرح‌های تحقیقاتی ارزنده با صنعت و انتشارات علمی به صورت کتب و مقالات علمی، تأثیر بسزایی در شناخت چالش‌ها و فرصت‌های صنایع داشته است.

تجربیات دکتر انصاری در حکمرانی کشور نیز قابل توجه است. ایشان به مدت چهار سال به عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فعالیت کرده و علاوه بر آن، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات بوده است. این تجربیات به همراه سوابق تحقیقاتی برجسته ایشان، نویدبخش جهش ارتباط بین دانشگاه و صنعت است. عضویت ایشان در شورای ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان و نمایندگی ایشان در شورای پژوهشی دانشگاه، نشان از اهتمام ایشان به این مهم است.

این انتصاب فرصتی مناسب است تا نقش دانشگاه ها به ویژه دانشگاه اصفهان در توسعه اقتصادی و صنعتی ایران برجسته شود.

دانشگاه اصفهان با شعار جامعه محوری و تمدن سازی در صدد است با تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، همواره در خط مقدم دانش و تکنولوژی قرار داشته و به استفاده از دانش نوین در ثروت آفرینی ایفای نقش نماید. اعضای هیئت علمی این دانشگاه، همچون دکتر انصاری، با تمرکز بر پژوهش‌های کاربردی و تعامل با صنایع، نقشی کلیدی در پیشبرد اهداف ملی و ارتقای سطح فناوری کشور ایفا می‌کنند.

انتخاب دکتر انصاری به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نویدبخش حرکتی تازه در تحقق اقتصاد دانش بنیان است. انتظار می‌رود ایشان از تجربیات علمی و عملی خود، در ایجاد تحولات مثبتی در این حوزه بهره برده و به رشد و شکوفایی صنایع کوچک که به عنوان موتور محرک اقتصاد ملی شناخته می‌شوند، کمک کنند.

حکمرانی کشور توسط دانشگاهیان نه تنها به نفع توسعه صنعتی ایران خواهد بود، بلکه می‌تواند الگویی از تعامل مثبت دانشگاه و صنعت باشد، که در آن نهادهای دانشگاهی به عنوان محورهای توسعه و نوآوری در عرصه جهانی شناخته شوند.

در این راستا، ضمن تبریک به دکتر انصاری برای این انتصاب شایسته، به جامعه دانشگاهی دانشگاه اصفهان نیز تبریک می‌گوییم. امید است که این موفقیت موجب انگیزه مضاعف برای نخبگان و دانشجویان در راه پیشرفت و توسعه علمی و صنعتی کشور باشد.

تاریخ:
1403/07/19
تعداد بازدید:
866
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal