۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر

جشنواره حرکت، یکی از رویدادهای بادوام و پرقدرت وزارت علوم است

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری جشنواره دانشگاهی حرکت و رونمایی از سه پوستر جشنواره حرکت،رویداد خلاق باش و رقابت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: جشنواره حرکت، یکی از رویدادهای بادوام و پرقدرت وزارت علوم است که امسال هفدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی، دکتر رشید جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد:  هر رشته و گرایش تحصیلی در دانشگاه‌ها می‌تواند یک انجمن علمی داشته باشد و در زمان حاضر 60 انجمن علمی در دانشگاه اصفهان فعال است.

وی با بیان‌اینکه انجمن‌های علمی مجموعه فعالیت‌های سالانه خود را ثبت می‌کنند، اظهار کرد: عملکرد و دستاورد فعالیت این انجمن‌ها، هر سال در جشنواره دانشگاهی حرکت، ارائه می‌شود.

دکترجعفرپور با تاکید بر استقبال دانشجویان از جشنواره دانشگاهی حرکت اضافه کرد: این جشنواره یکی از رویدادهای بادوام و پرقدرت وزارت علوم است که امسال هفدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.

وی گفت: آثار برگزیده و منتخب استان‌ها به مرحله کشوری و ملی هفدهمین جشنواره حرکت، معرفی و اختتامیه آن آبان امسال در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: آثار بین‌المللی نیز به هفدهمین جشنواره حرکت ارسال می‌شود بطوریکه سال گذشته حدود 30 هزار اثر از کشورهای مختلف دریافت کردیم.

دکتر جعفرپور همچنین تصریح کرد: فعالیت انجمن‌های علمی نباید فقط در سطوح علمی بماند بلکه لازم است وارد فضای کسب و کار و نوآوری نیز شوند که در این زمینه تفاهمنامه ای بین معاونت‌های فرهنگی و فناوری وزارت علوم منعقد شده است.

وی به فعالیت حدود 20 هزار مجموعه دانشجویی شامل کانون، نشریه، انجمن و تشکل در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم اشاره و تاکید کرد: این مجموعه گسترده، بستر تعاملی بزرگی برای کمک به تقویت نشاط، تحرک و خلاقیت دانشجویان است.

دکتر جعفرپور با بیان اینکه بین200 تا300 هزار دانشجو در این مجموعه‌های تعاملی فعالیت و مشارکت دارند، گفت: حضور دانشجویان در چنین مجامعی سبب آشنایی بیشتر آنها با زیست‌بوم علمی و فرهنگی اطراف خود می‌شود.

وی به راه‌اندازی سامانه «فرنما» اشاره و اضافه کرد: دانشجویان اطلاعات مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را در این سامانه ثبت می‌کنند و تاکنون بیش از 97 هزار دانشجو در این سامانه وارد شده‌اند.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، راه‌اندازی این سامانه را فضای مناسبی برای «حکمرانی هوشمند فرهنگی» دانست و گفت: این سامانه که به مثابه یک شبکه اجتماعی تعاملی بوده، در حال کامل شدن است و می‌کوشیم تا با گسترش فعالیت آن، حضور دانشجویان در سامانه مذکور افزایش یابد.

دکتر جعفرپور همچنین رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را تعاملی دانست و گفت: این رویکرد سبب ارتباط و توجه بیشتر به دانشجویان که کنشگران اصلی دانشگاه‌ها هستند، می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری سه رویداد فرهنگی، اجتماعی در سال جاری در دانشگاه اصفهان گفت: یکی از آنها رقابت‌های کرسی آزاداندیشی و دیگری جشنواره دانشگاهی حرکت است.

دکتر جعفرپور افزود: حدود هشت هزار گروه دانشجویی در سراسر کشور، امسال در رقابت‌های کرسی‌های آزاداندیشی شرکت کردند.

وی، رویداد «خلاق باش» را یکی دیگر از برنامه‌های امسال دانشگاه اصفهان اعلام و اضافه کرد: در این رویداد ایده‌های دانشجویی و کارآفرینی با حضور شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.

گفتنی است، در این نشست که روز چهارشنبه 11 مهر 1403 در محل سالن شهید سلیمانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، از پوستر سه رویداد «جشنواره دانشگاهی حرکت»، «رویداد خلاق باش» و «رقابت کرسی‌های آزاداندیشی» که امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، رونمایی شد.

 

تاریخ:
1403/07/12
تعداد بازدید:
17
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal