۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

تسهیلات و مزایای دانشگاه اصفهان برای دانشجویان رتبه های برتر کنکور 1403

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان به تبیین و تشریح مزایای تحصیلی و تسهیلات دانشگاه برای دانشجویان ورودی جدید به ویژه رتبه های برتر پرداخت.


به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد فرامرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در دو بخش، مزایای تحصیلی در دانشگاه اصفهان و تسهیلات این دانشگاه برای دانشجویان ورودی جدید به ویژه دانشجویان حائز رتبه های برتر را تشریح کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با بیان این که، دانشگاه اصفهان بزرگترین دانشگاه جامع در مرکز کشور است تصریح کرد: دانشگاه اصفهان با حدود 80 سال قدمت جز 6 دانشگاه جامع و در مجموع 10 دانشگاه برتر کشور است که  از برنامه های درسی روزآمد و هدفمندی برخوردار است. شایان یادآوری است که بیش از 400 برنامه درسی در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشکاه دایر هستند و  دانشجویان می توانند با تحصیل در دانشگاه، هم در زمینه علمی و هم در زمینه مهارت آموزی و اشتغال پذیری، شرایط مطلوبی داشته باشند.

دکتر فرامرزی در ادامه افزود: اعضای هیأت علمی بسیار شاخص در سطح ملی و بین المللی در دانشکده های مختلف دانشگاه مشغول به تدریس هستند . همچنین دانشگاه اصفهان با بیش از 15 دانشکده و دو پردیس در شهرضا و خوانسار، مجموعه گسترده ای از رشته های علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی را در خود جای داده است. لازم به ذکر است رشته های مهندسی کامپیوتر و رشته های زبان های خارجی از استقبال خوب رتبه های برتر کنکور برخوردار است.

 با توجه به همکاری های هدفمندی که دانشگاه در سال های اخیر با دانشگاه های همکار بین المللی خودش آغاز کرده امکان دریافت مدرک تحصیلی معتبر در سطح ملی و بین المللی در سه مقطع و حتی پسا دکتری در دانشگاه اصفهان وجود دارد.

دانشجویان ورودی جدید از امکان پذیرش تا مقاطع تحصیلات تکمیلی برخوردار هستند و امکان دریافت تسهیلات متنوعی برای دانشجویان سرآمد به ویژه رتبه های تک رقمی و دو رقمی وجود دارد.

دانشگاه اصفهان از امکانات آموزشی و پژوهشی متنوعی از جمله آزمایشگاه ها ، کارگاه ها و مراکز رشد و کارآفرینی، مراکز تحقیقاتی، پژوهشی برخوردار است.

 دانشگاه اصفهان جز معدود دانشگاه هایی است که دارای ناحیه نوآوری است که با تخصیص 32 هکتار از بخش شمالی دانشگاه به فعالیت های نوآورانه و فناورانه، بستری ممتاز برای رشد استارتاپ ها و شرکت های نوپا و تعامل موثر با صنعت و جامعه و رشد اقتصاد دانش بنیان برداشته که شکل نهایی آن در قالب ناحیه نوآوری دانشگاه نمود یافته است.

امکانات رفاهی گسترده دانشگاه اصفهان از دیرباز مشخص است از جمله، ظرفیت خوابگاهی بسیار با کیفیت و متنوعی دارد و همین طور امکانات ورزشی مجموعه های ورزشی مختلفی دارد و برای شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر بزرگترین مجموعه ورزشی دانشگاه با نام ورزشگاه ولایت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. امکان پرداختن به فعالیت‌های غیر درسی و همین طور فعالیت های فوق برنامه به صورت گسترده وجود دارد.

-       تسهیلات دانشگاه اصفهان برای دانشجویان برتر چیست؟

 تسهیلاتی که دانشگاه اصفهان برای دانشجویان ممتاز و رتبه های برتر کنکور دارد، بدین صورت است که دانشجویان برتری که وارد دانشگاه می شوند، امکان تحصیل همزمان در دو رشته و حتی تغییر رشته را در چارچوب آئین نامه یکپارچه جامع آموزشی و همین طور مصوبات داخلی دانشگاه اصفهان را دارند.

برخورداری از تحصیلات متنوع دانشجویان سرآمد در چارچوب آئین نامه دانشجویان سرآمد طبق مصوبات داخلی که از سال های قبل همواره وجود داشته است،دانشگاه اصفهان حمایت ویژه ای را از ورودی هایی که دارای رتبه برتر کنکور باشند انجام می دهد.

 دریافت کمک هزینه تحصیلی یکی دیگر از مزایایی است که دانشگاه اصفهان دارد و همین طور بورسیه هایی مانند: بورس دانش برای رشته های علوم پایه و بورس صنعت برای رشته های که با صنعت بتوانند وارد تعامل شوند از بین معدل های بالا و رتبه های برتر انتخاب می شوند . لازم به ذکر است،این بورس دو سال اخیر فعال شده است و دانشجویان از ابتدا حقوق دریافت می کنند به خصوص در رشته های علوم پایه به عنوان یک مزیت مطرح است و دانشگاه اصفهان جز معدود دانشگاه هایی است که این مزیت را دارد.

 پذیرش بدون آزمون در مقاطع تحصیلی بالاتر یکی دیگر از شرایطی است که دانشجویان نخبه و رتبه برتر می توانند استفاده کنند و همین طور معافیت هایی که در خصوص پرداخت هزینه تغذیه و شهریه بر اساس شرایط دانشجو و احراز نخبگی دانشجو و داشتن شرایط تحصیلی بالا وجود دارد.  

ضمن عرض تبریک مجدد به پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1403 و آرزوی موفقیت برای تک‌تک ورودی های جدید، امیدوارم دانشگاه اصفهان افتخار میزبانی شما را به عنوان محل تحصیل و تعیین آینده شما داشته باشد

تاریخ:
1403/06/11
تعداد بازدید:
209
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal