۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد

آزادگان 8 سال دفاع مقدس از ذخایر انقلاب و افتخار نظام هستند

رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم تجلیل از آزادگان 8 سال دفاع مقدس که به همت دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شد، آزادگان 8 سال دفاع مقدس را از ذخایر انقلاب و افتخار نظام دانست.


به گزارش روابط عمومی، دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در این مراسم ضمن استماع خاطرات جمعی از آزادگان دانشگاه اصفهان سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی را گرامی داشت و تصریح کرد: در برابر صبر و مقاومت آزادگان و خانواده های گرانقدرشان خاضعانه سر فرود می آوریم و خود را مدیون آنان می دانیم.

وی در ادامه افزود: بعد از انقلاب اسلامی، بسیاری از واژه ها و مفاهیم رشد یافته و تغییر کردند، از جمله واژه آزاده جایگزین واژه اسیر جنگی شد و معنا و مفهومی ارزشمند یافت.

دکتر هرسیج در ادامه ضمن ادای احترام به آزادگان و خانواده معزز آنان اظهار کرد: آنچه مایه سربلندی و عزت اسیران ایرانی است و مدال پرافتخار آزادگی را بر گردن آن ها آویخته است، آن است که هیچ شکنجه ای نتوانست آنان را از راهی که انتخاب کرده بودند، باز دارد زیرا بر این باور بودند که آن چه برای رضای خدا انجام می شود ماندگار است و آنان که به شهادت می رسند نزد خداوند زنده اند و برکات زندگیشان چند برابر می شود.

رئیس دانشگاه ضمن تاکید بر تداوم باورهای ارزشمند شهادت و آزادگی، خواستار تبیین خاطرات این عزیزان در نشست ها و همایش های دانشگاهی شد و انتقال این ارزش ها به نسل جدید بسیار حائز اهمیت دانست.

تجلیل از آزادگان 8 سال دفاع مقدس روز چهارشنبه 24 مرداد1403، به همت دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه و با حضور رئیس دانشگاه اصفهان و جمعی از اعضای هیات علمی و کارمندان آزاده شاغل و بازنشسته دانشگاه اصفهان در محل سالن جلسات مهمانسرای دانشگاه برگزار شد.

گفتنی است، دانشگاه اصفهان مفتخر به حضور 19 نفر آزاده است که 2 نفر از این بزرگواران از اعضای هیات علمی دانشگاه و17 نفر نیز از کارمندان بزرگوار دانشگاه هستند که دو نفر از آن عزیزان سرافراز، دعوت حق را لبیک گفتند.

تاریخ:
1403/05/25
تعداد بازدید:
113
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal