۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

امیدواریم که اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه اصفهان صاحب مسکن شوند

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان از تامین مسکن برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه خبر داد.


به گزارش روابط عمومی، دکتر رضاعلی نوروزی معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان در مصاحبه اختصاصی با واحد خبر روابط عمومی به تبیین اقدامات انجام شده برای حل مشکل مسکن کارکنان دانشگاه پرداخت.

جناب آقای دکتر نوروزی با توجه به این که تامین مسکن برای دانشگاهیان امر بسیار مهمی است، چه اقداماتی برای تسهیل در این خصوص انجام شده است؟

تامین مسکن برای اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه متاهلین از سیاست های دولت شهید آیت الله رئیسی بود. جدا از سیاستهای کلان دولت سیزدهم، در دانشگاه اصفهان هم پی گیر این موضوع بودیم. یکی از رویکردها در سطح کلان این بود که زمین های مازاد دستگاه ها در اختیار مسکن و شهرسازی قرار بگیرد و از آن طریق با ظرفیت هایی که ایجاد شده است، مسکن و خوابگاه متاهلی تهیه شود.

 دانشگاه اصفهان از این لحاظ در واقع زمین و فضای مازادی نداشت که بتواند از آن استفاده کند، برای همین پیگیری های گوناگونی صورت گرفت و از کانال های مختلف مذاکراتی انجام دادیم.

 مکاتبه با سازمان هایی که زمین داشتند مانند، سپاه، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان،خیرین مسکن ساز انجام شد و  جلسه های زیادی برگزار کردیم که مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان حل و فصل شود.

 بعضی از مسیر ها و گفتگو ها به هر دلیلی که این دلایل در جای خود قابل تحلیل و واکاوی است نتیجه مثبت نداد ولی بعضی از مسیرها را با موفقیت طی کردیم و گام هایی برداشته شد که امیدواریم به نتایجی نهایی برسیم

آن چه که تا این جا، می توان به آن خوش بین بود این است که ما با توافقاتی که با بنیاد مسکن استان داشتیم در سایت هایی که مسکن ساخته بودند،این امکان را برای دانشگاهیان مهیا کردند که آن همکارانی که از امکانات مسکن استفاده نکردند از ظرفیتی که بنیاد مسکن مهیا کرده بود استفاده کنند. مجموعه هایی معرفی شد که شرایط خوبی داشتند و برخی مراجعه کردند و به زودی مسکن خود را تحویل می گیرند.

اطلاع رسانی از طریق اداره رفاه دانشگاه انجام گرفت،به عنوان مثال در شهرضا هنوز امکان واگذاری مسکن را داریم و همکاران می توانند با شرایط خوب مشکل مسکن را حل کنند. در نیک آباد جرقویه نیز شرایط مهیا تر بود و در شاهین شهر هم شرایط مهیاست. اگر از این ظرفیت که به ما داده شده است، استفاده کامل شود، باید به سراغ مکان ها و سایت های دیگر برویم.

لطفا در خصوص جلسه هم اندیشی تامین مسکن استادان دانشگاه های استان که در روزهای اخیر با شرکت عمران بهارستان داشتید توضیح بدهید؟

مسیر دومی که الان مهیا است، بحث زمین دانشگاه پیام نور در بهارستان است که توافقات اولیه صورت گرفته است. جلسه های کارشناسی برگزار شده و امیدواریم توافق نامه های فی مابین، نهایی و بخشی از مشکلات همکاران حل شود.

 ما تقریبا از همه مسیرها برای تامین مسکن همکاران دانشگاهی، استفاده کردیم ، از طریق بنیاد مسکن، استانداری اصفهان، وزارت مسکن و شهرسازی اقدامات جدی انجام داده ایم و خداروشکر کار رو به پیشرفت است.

 یکی از اقدامات مهم این است که، همه دانشگاهیان را به اداره مسکن و شهرسازی و استانداری معرفی کردیم و فضایی مهیا شد که استعلام ها را پاسخ بدهند. هرچند ما در حوزه بهارستان کوشش مان بر این است که صرفا برای افرادی که فرم سبز دارند نباشد ولی این ها منوط به آن تفاهم نامه های بالادستی هم هست.

ما همه اسامی را ارسال کردیم و فکر کنم امروز یا فردا نماینده ما به مسکن و شهرسازی مراجعه کنند و از آن 1640 نفری که معرفی شدند ارزیابی کنیم که چند نفر برایشان "فرم ج سبز" که اولویت اول ماست ثبت شده و می توانند از ظرفیتهای موجود استفاده کنند.

 البته ما غیر از بحث فرم ج که اولویت اول بود با توجه به جمعیت خانواده هم اولویت بندی کردیم. یعنی اول افرادی که چهار و سه فرزند دارند را در گروه اول قرار می دهیم، افرادی که دو و یک فرزند دارند را در اولویت دوم و افرادی که متاهل شدند و یا مجردند در اولویت سوم و افرادی که قبلا از امکانات استفاده کردند در گروه چهارم قرار می دهیم که در اولویت های بعدی باشند.

 نامه را برج 5 سال 1402 فرستادیم و تا امروز که برج پنج 1403 است پی گیری هایی داشتیم و طی مذاکراتی که انجام شده، ظرف دو روز آینده فرمی به دست ما می رسد و ما می توانیم بگوئیم چند نفر در اولویت های مختلف قرار گرفته اند.

در مذاکره با شرکت توسعه عمران بهارستان دغدغه ما این بود که دانشگاهیان در اولویت اول قرار بگیرند و خواستیم که همکارانی که 3 تا 4 فرزند دارند زودتر صاحب زمین شوند که این قول مساعد را از شرکت گرفتیم.

 امیدواریم این مورد جدای از مسکن دانشگاهیان حل و فصل شود. عدد را حضور ذهن ندارم ولی ما هر 1640 نفر را به مسکن و شهرسازی لیست دادیم، شرایط را هم توضیح دادیم، که امیدواریم پاسخ ها به دست ما برسد و با توجه به این که عمر دولت کوتاه تر بود، جدیت ما روی مسکن و همچنین وسیله نقلیه همکاران بیشتر شده است، چون فکر می کردیم زمان بیشتری داریم ولی در این مدت سعی کردیم سرعت بیشتری به کارها بدهیم که امیدواریم تعدادی بیشتری از همکاران مشکل مسکنشان حل و فصل شود.

تاریخ:
1403/05/02
تعداد بازدید:
1063
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal