۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تير
-

چسب های اپوکسی.مبانی،فرمولاسیون،خواص و کاربرد

چسب های اپوکسی.مبانی،فرمولاسیون،خواص و کاربرد

چسب‏‌های اپوکسی: مبانی، فرمولاسیون، خواص و کاربرد

تالیف: دکتر امید معینی جزنی و مریم علی اکبری

ناشر:دانشگاه اصفهان

توصیف مختصری از کتاب
کتاب پیش رو دارای یازده فصل است. فصل اول شامل مقدمه‏ ای دربارۀ چسب‏ ها، نظریه‏ های چسبندگی و آماده‏ سازی سطوح در اتصالات چسبی است. در فصل دوم، به منظور آشنایی با انواع چسب‏ ها و ایجاد زمینه‏ ای برای مقایسه بین انواع چسب و پی بردن به اهمیت چسب‏ های اپوکسی، طبقه‏ بندی انواع چسب ‏ها ارائه شده است. در فصل سوم، چسب‏ های اپوکسی از نظر اهمیت، انواع رزین ‏های اپوکسی استفاده ‏شده و سازوکارهای پخت بررسی شده ‏اند. در فصل چهارم، سامانه ‏های اپوکسی جامد که تک‏ جزئی محسوب می‏ شوند و بخشی مهم از چسب‏های اپوکسی را تشکیل م ی‏دهند، بررسی شده ‏اند. در فصل پنجم، خواص مهم رزین‏ های اپوکسی آورده شده ‏است. از فصل ششم تا فصل دهم، اجزای فرمولاسیون چسب اپوکسی (عوامل پخت، حلال‏ها و رقیق‏کننده ‏ها، دیگر رزین‏ های استفاده‏ شده در فرمولاسیون چسب اپوکسی، چقرمه‏ کننده‏ ها و منعطف‏ کننده‏ ها، استفاده از نانوذرات در فرمولاسیون اپوکسی) بررسی شده‏ اند. در فصل آخر، آزمون‏ های متداول استفاده‏شده در بررسی خواص چسب‏ها آورده شده ‏اند.
امید است این کتاب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتۀ مهندسی پلیمر و مهندسی شیمی و همچنین، فعالان صنعت که در زمینۀ چسب‏ های اپوکسی و کامپوزیت فعالیت دارند، مفید باشد.
شایان ذکر است علاقه مندان می توانند برای تهیه نسخه فیزیکی کتاب از طریق فروشگاه الکترونیک انتشارات دانشگاه اصفهان به آدرس press.ui.ac.ir و برای تهیه نسخه الکترونیک آن از طریق سایت طاقچه https://taaghche.com/ اقدام کنند
 
تاریخ:
1403/04/09
تعداد بازدید:
117
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal