۱۴۰۰ شنبه ۳ مهر
-
یادگیری مادام‌العمر: رویکرد دانشگاه در قرن بیست و یکم
-

موضوعات :

علوم انسانی

نویسندگان : دکتر صدیقه کریمی ؛ دکتر احمدرضا نصر اصفهانی ؛ دکتر کاظم بقراطیان

برچسب ها :

یادگیری مادام العمر

برنامه های درسی

دانشگاه ها و مدارس عالی

ناشر: دانشگاه اصفهان

تعداد صفحات: 216

نوبت چاپ: دوم

تاریخ انتشار: 1400

اندازه : وزیری


ایده‏های جامعه یادگیری و یادگیری مادام العمر در سال‏های اخیر به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و به عقیده صاحبنظران، انقلابی کپرنیکی در عرصه تعلیم و تربیت به وجود آورده است. مطابق با ایدۀ اول، جوامع بشری باید به جامعه هایی تبدیل شوند که در آن انسان‏ها در سراسر دوران زندگی در حال یادگیری هستند. بر اساس ایدۀ دوم، نظام‏های آموزشی به ویژه آموزش عالی برای تحقق این ایده ها، از یک سو، باید به پرورش یادگیرندگانی بپردازند که بخواهند و بتوانند به یادگیری در بقیه دوران زندگی ادامه دهند و از سوی دیگر، به گسترش فرصت‏های یادگیری بپردازند. در این کتاب نتایج پژوهش‏های مربوط به وظیفۀ اول یعنی پرورش یادگیرندگان مادام العمر ارائه شده است. به عبارت دیگر، این کناب به بررسی این موضوع پرداخته است که در انتخاب اهداف، محتوا و سازماندهی آن، روش تدریس و شیوه ارزشیابی آموخته‏های دانشجویان باید چه ملاحظاتی در نظر گرفته شوند. همچنین، چه خدمات علمی- پژوهشی باید در اختیار آنان قرار گیرد.
با توجه به محدودیت منابع فارسی در زمینه یادگیری مادام العمر، این کتاب اطلاعات مفید و سازنده‏ای را در اختیار پژوهشگران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت قرار می دهد.

تاریخ:
1400/06/03
تعداد بازدید:
268
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
E-mail: Info[at]ui.ac.ir
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal