۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

پالایش

از
تا
جستجو
گروه
مرتب شود با
به صورت
سوالات متداول نام پرسشگر
1 1- انتخاب واحد دانشجوی نوورود چگونه است؟ 1- انتخاب واحد دانشجوی نوورود چگونه است؟ مدیر سایت
انتخاب واحد و ثبت نام دانشجویان نوورود توسط اداره آموزش و طبق برنامه‌ای که از طرف گروه آموزشی مربوطه ارائه شده است، صورت می‌پذیرد.
- انتخاب واحد از ترم دوم به بعد به عهده دانشجو می‌باشد.
- عدم انتخاب واحد در زمان مشخص به منزله انصراف از تحصیل است.
2 2- انتخاب واحد، در دانشگاه اصفهان چگونه انجام می‌شود؟ 2- انتخاب واحد، در دانشگاه اصفهان چگونه انجام می‌شود؟
دانشجو باید در زمان مشخص طبق تقویم آموزشی نسبت به انتخاب واحد و ترمیم (حذف و اضافه) اقدام نماید.
مسیر انتخاب واحد: سامانه گلستان، منوی ثبت نام، ثبت نام اصلی
3 3-نحوه ورود به سامانه جامع آموزشی گلستان چگونه می باشد؟ 3-نحوه ورود به سامانه جامع آموزشی گلستان چگونه می باشد؟ مدیر سایت
برای ورود به سامانه جامع آموزشی گلستان دانشگاه اصفهان لازم است با استفاده از آدرس زیر اقدام نماید.
 
4 4- اگر سیستم گلستان در زمان انتخاب واحد و ثبت دروس خطای اخذ مجوز بدهد، چه کار باید انجام داد؟ 4- اگر سیستم گلستان در زمان انتخاب واحد و ثبت دروس خطای اخذ مجوز بدهد، چه کار باید انجام داد؟
بر روی خطای صادر شده کلیک نموده و درخواست مجوز ثبت نمائید. درخواست به کارشناس آموزشی گروه ارجاع شده و پس از تأیید توسط کارشناس می‌توانید درس را ثبت نمائید.
5 5- دانشجو چگونه می‌تواند برنامه هفتگی خود را از سامانه گلستان دریافت کند؟ 5- دانشجو چگونه می‌تواند برنامه هفتگی خود را از سامانه گلستان دریافت کند؟
دانشجو در زمان انتخاب واحد با استفاده از گزارش شماره 88 و پس از آن از گزارش 78 می‌تواند برنامه کلاسی خود را مشاهده نماید و پس از پایان ترمیم(طبق زمان مشخص شده در تقویم تفصیلی) لازم است از گزارش 515 از ثبت نهایی دروس خود اطمینان حاصل نماید.
6 6- انتخاب واحد با تأخیر شامل کدام دسته از دانشجویان می‌شود؟ 6- انتخاب واحد با تأخیر شامل کدام دسته از دانشجویان می‌شود؟
در صورتی که دانشجو در زمان انتخاب احد هیچ کدام از دورس را در زمان مقرر اخذ ننموده باشد، لازم است در زمان انتخاب واحد با تأخیر با پرداخت هزینه اقدام به انتخاب واحد (ثبت نام) نماید.
مسیر درخواست: سامانه گلستان، سربرگ پیشخوان خدمت، منوی درخواست بررسی مشکلات آموزشی، نوع درخواست"ثبت نام با تاخیر" را انتخاب نموده و پس از پرداخت هزینه، منع ثبت نام برای دانشجو برداشته خواهد شد و می تواند از طریق منوی ثبت نام اصلی انتخاب واحدنماید.
7 7- اگر دانشجو در زمان انتخاب واحد یا انتخاب واحد با تأخیر اقدام به ثبت دروس خود ننماید، وضعیت تحصیل آن چه می‌شود؟ 7- اگر دانشجو در زمان انتخاب واحد یا انتخاب واحد با تأخیر اقدام به ثبت دروس خود ننماید، وضعیت تحصیل آن چه می‌شود؟
دانشجو در زمان انتخاب واحد موظف به ثبت نام و انتخاب واحد است. در صورتی‌که در زمان‌های مقرر شده اقدام به انتخاب واحد ننماید، دانشجو منصرف از تحصیل محسوب می‌گردد و اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت.
8 8- سقف و کف تعداد واحد قابل اخذ در دوره کارشناسی چه مقدار است؟ 8- سقف و کف تعداد واحد قابل اخذ در دوره کارشناسی چه مقدار است؟
حداقل واحد قابل اخذ در هر ترم 12 واحد و حداکثر 20 واحد می‌باشد.
9 9- دانشجو با داشتن چه شرایطی می تواند در یک ترم حداکثر 24 واحد اخذ نماید؟ 9- دانشجو با داشتن چه شرایطی می تواند در یک ترم حداکثر 24 واحد اخذ نماید؟
- دانشجو با معدل 17 و بالاتر
- دانشجویی که در نیم‌سال آخر تحصیل خود و در شرف فراغت از تحصیل است، نیز می‌تواند حداکثر 24 واحد اخذ نماید.
10 10- پیش‌نیاز بودن یک درس به چه معناست؟ 10- پیش‌نیاز بودن یک درس به چه معناست؟
پیش‌نیاز:در تعریف دروس، ممکن است درسی به عنوان پیش‌نیاز یک درس دیگر در نظر گرفته شده باشد، دانشجو موظف است ابتدا درس پیش‌نیاز را اخذ نماید.
تبصره: در صورتی که دانشجو یک‌بار درس پیش‌نیاز را اخذ و نمره قبولی کسب نکرده باشد، می‌تواند در ترم های آینده درس پیش‌نیاز و درس اصلی را هم‌زمان اخذ نماید.
11 11- حذف و اضافه (ترمیم) چگونه انجام می‌شود؟ 11- حذف و اضافه (ترمیم) چگونه انجام می‌شود؟
بعد از انتخاب واحد اصلی، طبق تقویم آموزشی دانشجو می‌تواند تعدادی از دروس خود را حذف و یا دروس جدیدی اخذ نماید.
تعداد دروس قابل حذف و اضافه در زمان آن مشخص می شود.
12 12- حذف اضطراری چیست؟ 12- حذف اضطراری چیست؟
دانشجو می‌تواند تا قبل از پایان نیم‌سال تحصیلی طبق تقویم تفصیلی آموزشی دانشگاه، اقدام به حذف اضطراری تنها یک درس غیر عملی خود نماید.
شرایط حذف اضطراری:
- درس فقط نظری باشد. امکان حذف اضطراری درس عملی وجود ندارد.
- کف واحدهای آن ترم کمتر از 14 واحد نشود.
 
مسیر درخواست: سامانه گلستان، سربرگ ثبت نام، منوی حذف اضطراری
 
13 13- آیا اخذ مجدد درسی که حذف اضطراری نموده است شامل پرداخت هزینه می شود؟ 13- آیا اخذ مجدد درسی که حذف اضطراری نموده است شامل پرداخت هزینه می شود؟
طبق شیوه نامه، دانشجوی روزانه تنها یک بار دیگر در صورت عدم کسب نمره قبولی یا حذف اضطراری می تواند از امکانات اخذ درس رایگان استفاده نماید لذا حذف اضطراری نیز معادل یک بار اخذ رایگان محاسبه می شود و از تعداد دفعات اخذ درس به صورت رایگان کاسته خواهد شد.
14 14- تعداد دروس قابل حذف در حذف اضطراری در کل تحصیل چند درس است؟ 14- تعداد دروس قابل حذف در حذف اضطراری در کل تحصیل چند درس است؟
دانشجوی کارشناسی می تواند در طول ترم 1 درس و درکل تحصیل حداکثر 3 درس را حذف اضطراری نماید.
15 15- آیا حذف دروس عملی در زمان حذف اضطراری، امکان‌پذیر است؟ 15- آیا حذف دروس عملی در زمان حذف اضطراری، امکان‌پذیر است؟
خیر. تنها یک درس از دروس نظری، در حذف اضطراری قابل حذف می‌باشد.
16 16- شرایط حذف پزشکی درس چگونه است؟ 16- شرایط حذف پزشکی درس چگونه است؟
دانشجویان متقاضی حذف پزشکی درس لازم است حداکثر تا 24 ساعت پس از تاریخ امتحان، مدارک پزشکی لازم را به پزشک معتمد دانشگاه ارائه دهند.
مسیر درخواست: دانشجو با مراجعه به سامانه گلستان، سربرگ پیشخوان خدمت، منوی بررسی مشکلات آموزشی درخواست حذف پزشکی درس را ایجاد و ثبت نماید. فرم مخصوص درخواست حذف پزشکی باید ضمیمه این درخواست باشد.
17 17- دانشجو در چه صورت مشروط تلقی می‌گردد؟ 17- دانشجو در چه صورت مشروط تلقی می‌گردد؟
اگر معدل نمرات دروس دانشجو در یک ترم زیر 12 باشد، دانشجو در آن ترم مشروط می‌شود.
18 18- تعداد نیم‌سال مجاز مشروطی چندترم است؟ 18- تعداد نیم‌سال مجاز مشروطی چندترم است؟
سقف مجاز مشروطی اعم از متناوب یا متوالی 3 نیم‌سال می‌باشد.
تبصره: دانشجو با دارا بودن سه نیم‌سال مشروطی، از ادامه تحصیل محروم می‌گردد.
19 19- در صورت مشروط بودن دانشجو در یک نیم‌سال، در ترم‌های بعد چه تعداد واحد قابل اخذ است؟ 19- در صورت مشروط بودن دانشجو در یک نیم‌سال، در ترم‌های بعد چه تعداد واحد قابل اخذ است؟
دانشجوی مشروط، تنها می‌تواند در نیم‌سال بعدی 14 واحد درسی اخذ نماید، به غیر از آخرین نیم‌سال تحصیلی، که چنین محدودیتی وجود ندارد.
20 20- با چه شرایطی می‌توان مدرک کاردانی رشته دوره کارشناسی را اخذ نمود؟ 20- با چه شرایطی می‌توان مدرک کاردانی رشته دوره کارشناسی را اخذ نمود؟
در صورتی که دانشجو در دوره کارشناسی پیوسته حداقل 68 واحد درسی(شامل حداکثر 10 واحد دروس عمومی و مابقی از دروس دیگر) را با نمره قبولی گذرانده باشد و میانگین کل واحدهای اخذ شده 12 و بالاتر باشد، با موافقت دانشگاه و درخواست کتبی دانشجو می‌تواند مدرک کاردانی همان رشته را اخذ نماید.
<<   <  1 2  >   >>  
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
E-mail: education[at]dean.ui.ac.ir
تلفن: 03137932282-03137932281
Powered by DorsaPortal