۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد

وبینار تخصصی «پدافند غیرعامل و مخاطرات زیست محیطی»

این وبینار با هدف بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در بحرانهای زیست محیطی در سه محور فرونشست، آب و آلودگی هوا با حضور مدیران و کارشناسان دستگاههای مسئول از جمله شهرداری، محیط زیست و دانشجویان و کارکنان برگزار شد.

در آخرین روز از هفته پدافند غیرعامل، نشست تخصصی دانشگاهیان با حضور اساتید و دانشجویان در قالب وبینار تخصصی «پدافند غیرعامل و مخاطرات زیست محیطی» برگزار شد. این وبینار با هدف بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهای پیگیرانه برای بحرانهای زیست محیطی در سه محور فرونشست، آب و آلودگی هوا بود که علاوه بر حضور دانشگاهیان دانشگاه اصفهان، دیگر علاقمندان نیز شامل مدیران و کارشناسان دستگاههای مسئول از جمله شهرداری، محیط زیست و پرسنل ادارات و دستگاههای اجرایی استان اصفهان بصورت مجازی حضور داشتند. 

در این نشست علمی آقای دکتر قاضی فرد(رئیس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان) ضمن اشاره به وضعیت فعلی اصفهان در فرونشست و علل و عوامل موثر در این پدیده، مهمترین مولفه موثر را برداشت بی رویه از آبهای زیرزمینی و عدم مدیریت یکپارچه آب دانستند.

در ادامه وبینار آقای دکتر فرهادیان(عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان) به بررسی آثار و مخاطرات زیست محیطی آلودگی آب پرداخته و سلامت آب را عامل سلامتی طبیعت و حیات دانستند.

پس از آن آقای دکتر احمدی کیا(عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان) نتایج جدیدترین مطالعات پژوهشی در زمینه بررسی آلودگی در کلانشهر اصفهان را ارائه نموده و وضعیت موجود را نگران کننده توصیف نمود.

لازم به ذکر است تعداد 200 نفر از مدیران، کارشناسان، دانشجویان و علاقمندان به محیط زیست در این نشست مجازی 2 ساعته حضور داشتند.

تاریخ:
1401/08/12
تعداد بازدید:
642
منبع:
دانشگاه اصفهان

 

 نشانی: اصفهان، میدان آزادی، خیابان هزارجریب، دانشگاه اصفهان، ساختمان مرکزی، دبیرخانه پدافند غیرعامل
 
نشانی پست الکترونیک: pdco@dean.ui.ac.ir
 
شماره تماس: 37932350-031
شماره دورنگار: 37932350-031
 
Powered by DorsaPortal