۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

کارگاه آموزشی «پدافند غیرعامل (پدافند کالبدی و زیربنائی)»

این کارگاه آموزشی ویژه مدیران، کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه مسکن و شهرسازی با مشارکت دفترمنطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد که مدرسان به بیان موضوعات ویژه پدافند کالبدی و زیربنایی در پراکندگی در شهرسازی، طراحی شهری و اصول شهرسازی با توجه به مبحث 21 مقررات ملی ساختمان پرداختند.

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و در راستای ارتقاء دانش و مهارت‌های عمومی و تخصصی مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان اصفهان در این زمینه و رسالت آموزشی و فرهنگ سازی دانشگاه در زمینه های مختلف علمی، به همت اداره پدافند غیرعامل دانشگاه اصفهان کارگاه آموزشی روز سه شنبه 10 آبان 1401 در مرکز همایش های پیامبر اعظم صلوات الله علیه دانشگاه اصفهان برگزار شد.

کارگاه آموزشی «پدافند غیرعامل (پدافند کالبدی و زیربنائی)» ویژه مدیران، کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه مسکن و شهرسازی با مشارکت دفترمنطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد که مدرسان به بیان موضوعات ویژه پدافند کالبدی و زیربنایی در پراکندگی در شهرسازی، طراحی شهری و اصول شهرسازی با توجه به مبحث 21 مقررات ملی ساختمان پرداختند.

سرکار خانم دکتر راهب(عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی) با اشاره به الزامات پدافند غیرعامل در سطوح مختلف طرح‌های توسعه عمران، سطوح طرح‌ها شامل طرح کالبدی ملی، طرح کالبدی منطقه‌ای، طرح‌های ناحیه‌ای، مقیاس جامع شهری و طرح‌های تفصیلی را حائز اهمیت دانسته و ملاحظات موجود را بیان کردند.

ایشان با تعریف پدافند غیرعامل در مستندات علمی و قانونی، به دیگر مباحث مهم و راهبردی از جمله رویکردها و اصول کلی آن، راهکارهای اتخاذ شده برای بحث‌های پدافندی و صیانت از سرزمین، معیارهای سنجش خطرپذیری و به طور کلی نگاهی از مقیاس کلان تا جزء در این حوزه اشاره نمودند.

آقای دکتر عنایت(عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مدرس سازمان مدیریت دولتی) نیز مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و الزامات پدافند غیرعامل در طراحی و ساخت معماری و شهرسازی را ارائه دادند.

لازم به ذکر است تعداد 320 نفر از مهندسان حوزه راه، مسکن و شهرسازی از ادارات و دستگاههای اجرایی استان در این کارگاه 4 ساعته که در  دانشگاه اصفهان برگزار شد، حضور داشتند.
تاریخ:
1401/08/11
تعداد بازدید:
688
منبع:
دانشگاه اصفهان

 

 نشانی: اصفهان، میدان آزادی، خیابان هزارجریب، دانشگاه اصفهان، ساختمان مرکزی، دبیرخانه پدافند غیرعامل
 
نشانی پست الکترونیک: pdco@dean.ui.ac.ir
 
شماره تماس: 37932350-031
شماره دورنگار: 37932350-031
 
Powered by DorsaPortal