۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

اجرای طرح پژوهشی در راستای رسالت جامعه محوری و تمدن سازی دانشگاه اصفهان در منطقه شرق اصفهان

اجرای طرح پژوهشی در راستای رسالت جامعه محوری و تمدن سازی دانشگاه اصفهان در منطقه شرق اصفهان توسط عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی،خانم دکتر ماهر

اجرای طرح پژوهشی در راستای رسالت جامعه محوری و تمدن سازی دانشگاه اصفهان در منطقه شرق اصفهان توسط عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی،خانم دکتر ماهر

  با توجه به بررسی های انجام شده توسط گروه‌ مطالعاتی مشخص شد منطقه شرق اصفهان علاوه بر مسائل مربوط به توسعه اقتصادی ناشی از کم آبی زاینده رود، مبتلا به مسائل اجتماعی-فرهنگی مختلفی از جمله چالش های نهاد خانواده است. موضوع طلاق یکی از موضوعات پربسامدی است که در مشاهدات میدانی در این منطقه مشهود بوده است. لذا میتوان ادعا کرد اگر بحران آب مسئله گلوگاهی در حوزه اقتصاد، اشتغال و محیط زیست این منطقه شناخته شده، طلاق و مسائل پیرامون خانواده را میتوان مسئله گلوگاهی در حوزه اجتماعی- فرهنگی منطقه دانست. 
 
یکی از طرح های پژوهشی تصویب شده در این راستا، پروژه ای با موضوع "ارائه برنامه راهبردی جهت کاهش آسیب های نهاد خانواده با تاکید بر طلاق در روستاهای شرق اصفهان" بوده است که حدود یکسال پیش در شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب رسید.هدف این طرح، طراحی و اجرای مجموعه ای از اقدامات با روش اقدام پژوهی مشارکتی است. 
 
از جمله مهمترین اقدامات در راستای توانمندسازی اجتماع محور در این روستاها، اجرای دوره تربیت مربی خانواده با همکاری سازمان بهزیستی استان اصفهان است. هدف از این دوره شناسایی و توانمندسازی فارغ التحصیلان بومی منطقه در رشته های مرتبط و آموزش بوده است. 
 
اجرای سایر اقدامات با همراهی مردمی بومی روستاها و ظرفیت های محلی ادامه دارد.‌..
 

 
 
 
تاریخ:
1403/05/14
تعداد بازدید:
63
منبع:
Powered by DorsaPortal