۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

کارگاه روش صحیح مطالعه برای آزمون و متون درسی

برگزاری کارگاه روش صحیح مطالعه برای آزمون و متون درسی که توسط بخش آموزش و پژوهش کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد مخصوص ایام امتحانات برگزار گردید.

خلاصه ای از مباحث مطرح شده در کارگاه روش صحیح مطالعه برای آزمون و متون درسی که توسط بخش آموزش و پژوهش کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد مخصوص ایام امتحانات برگزار گردید به شرح زیر می باشد:
 
روش صحیح مطالعه برای کنکور به شما یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری باید بر آن مسلط باشید. مطالعه دانشجویان و دانش‌آموزان ، روش مطالعه صحیح را نمی دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند .
یادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت . مزیت مطالعه صحیح شیوه صحیح مطالعه ،چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد:
1- زمان مطالعه را کاهش میدهد.
2- میزان یادگیری را افزایش میدهد .
3-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می کند.
4- بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد. مطالعه صحیح روش صحیح مطالعه به لوازم و عواملی نیاز دارد که لازم است آن‌ها را فرا بگیرید.
درس خواندن برای بسیاری از افراد از سخت‌ترین کارهای دنیاست. علت این امر می‌تواند عدم آگاهی آن‌ها از روش‌های صحیح و اصولی مطالعه باشد. در واقع درس خواندن هنری‌ست که ظرافت‌‌های خاص خود را دارد، در صورتی که این ظرافت ‌ها به کار گرفته شود، موفقیت می‌تواند به دست آید. بسیاری از دانشجویان از زمان‌های قدیم به دنبال شیوه‌های درست درس‌خواندن بوده اند و از شیوه‌هایی مانند حفظ کردن گرفته تا حبس کردن خود در یک اتاق استفاده می‌کنند تا مطالب را در ذهن خود ذخیره کنند. اما گاه متوجه شده‌اند تمام آنچه که خوانده‌اند فراموش کرده و تنها وقت خود را هدر داده‌اند؛ اما روش اصولی مطالعه چیست؟
 
تاریخ:
1402/07/26
تعداد بازدید:
68
منبع:
Powered by DorsaPortal