۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير

پالایش

از
تا
جستجو
گروه
مرتب شود با
به صورت
تيتر سوال
تفاوت ثبت اختراع و طرح صنعتی تفاوت ثبت اختراع و طرح صنعتی

 اختراع عملی است که طی آن با یک ایده‌ی جدید و نو، وسیله‌ای که قبلاً وجود نداشته است تولید می‌شود یعنی ایده جدیدی که ممکن است به ثبت برسد، اما در طرح صنعتی یک شکل جدید از اختراع است ایجاد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف صنعتی یا غیر صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

پس از صدور نامه استعلام خطاب به دانشگاه اصفهان چه باید بکنیم؟ پس از صدور نامه استعلام خطاب به دانشگاه اصفهان چه باید بکنیم؟

پس از صدور نامه استعلام خطاب به دانشگاه اصفهان پیامکی برای شما ارسال خواهد شدکه براساس پیامک می بایست اقدام نمایید ولی اگر نامه استعلام مربوط به استعلام مجدد است لطفا با اکانت اولیه خود وارد سامانه اختراعات دانشگاه اصفهان (http://saba.ui.ac.ir/) شوید و در قسمت اعتراض نامه استعلام جدید را بارگزاری نمایید

بنده اختراع را در خارج از کشور به ثبت رسانده ام آیا امکان ثبت در داخل کشور را نیز دارم؟ بنده اختراع را در خارج از کشور به ثبت رسانده ام آیا امکان ثبت در داخل کشور را نیز دارم؟

اگر مخترعی در خارج از ایران اختراعی را به ثبت رسیده باشد می تواند اختراعش را در ایران به ثبت برساند به شرطی که مدت اختراعش از ثبت اختراع اولی تجاوز نکند. پیشنهاد می شود در این خصوص حتما قوانین مربوط به هر کشور مطالعه شود.

برای ثبت اختراع بین المللی از کجا شروع کنم؟ برای ثبت اختراع بین المللی از کجا شروع کنم؟

چیزی به نام ثبت بین المللی اختراع وجود ندارد شما می‌توانید اختراع خود را در کشورهای دیگراز طریق معاهده PCT که در ایران مجری آن اداره کل مالکیت صنعتی ایران است و یا از طریق کانون پتنت ایران (کانون مدیریت دارایی های فکری) که زیر نظر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است، به ثبت برسانید.

برای ثبت اختراع از کجا شروع کنم و چه فرایندی را باید طی کنم؟ برای ثبت اختراع از کجا شروع کنم و چه فرایندی را باید طی کنم؟

ابتدا وارد وب سایت  https://iripo.ssaa.ir/  شوید سپس در قسمت اداره ثبت اختراعات بر روی ثبت اظهارنامه اختراع کلیک نمایید و در ادامه فرایند ذیل به ترتیب انجام دهید.

تکمیل فرم تعهدنامه، ورود اطلاعات اظهارنامه، بارگذاری ضمائم، بازبینی اطلاعات و ضمائم، پرداخت هزینه و دریافت شماره اظهارنامه

آیا می‌توان ایده نوآورانه را به ثبت رساند؟ آیا می‌توان ایده نوآورانه را به ثبت رساند؟

خیر ایده باید به مرحله عمل رسیده باشد بنابراین ایده به تنهایی غیر قابل ثبت است ولی این به معنی نیست که الزام به ساخت داشته باشید.

آیا می توانم از طریق دانشگاه اصفهان ثبت اختراع انجام دهم؟ آیا می توانم از طریق دانشگاه اصفهان ثبت اختراع انجام دهم؟

درصورتی که دانشگاه اصفهان سهم مالکیت در اختراع شما را دارد لطفا با شماره 37934363 تماس بگیرید و در غیر این صورت از مسیر اداره کل مالکیت صنعتی ایران اقدام نمایید.

آیا امکان ثبت اختراع به‌صورت بین‌المللی وجود دارد؟ آیا امکان ثبت اختراع به‌صورت بین‌المللی وجود دارد؟

چیزی به نام ثبت بین المللی اختراع وجود ندارد شما می‌توانید اختراع خود را در کشورهای دیگر به ثبت برسانید و برای این کار می توانید از معاهده PCT که امکان ثبت همزمان در چند کشور را به شما می دهد، استفاده نمایید.

یک ایده نوآورانه باید چه شرایطی را داشته باشد که بتوان ثبت اختراع کرد؟ یک ایده نوآورانه باید چه شرایطی را داشته باشد که بتوان ثبت اختراع کرد؟

اختراعی قابل ثبت است که دارای نوآوری، گام ابتکاری و دارای کاربرد صنعتی در سطح بین المللی باشد. همچنین لازم است وحدت رویه داشته باشد و به صورت کامل افشا شده باشد و با اصول بدیهی علمی مغایرت نداشته باشد و مطابق ماده 4 قانون ثبت اختراعات از استثنائات اختراع نباشد.

<<   <  1  >   >>  
Powered by DorsaPortal