۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

امضای تفاهم نامه و توافق نامه همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه یانان چین

تفاهم نامه و توافق نامه همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه یانان چین با هدف بسترسازی مناسب برای فعالیت های علمی و آموزشی، تسهیم آخرین دستاوردهای پژوهشی و مبادله استاد و دانشجو امضا شد.


به گزارش روابط عمومی، تفاهم نامه و توافق نامه همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه یانان چین به منظور گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و مبادله استاد و دانشجو بین دانشگاه اصفهان به نمایندگی دکتر حجت اله سعیدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دکتر هو جینمینگ معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه یانان چین منعقد و امضا شد.

دکتر آرش شاهین مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان در این نشست ضمن خوش آمد گویی به هیأت چینی با تشریح برنامه های بین المللی سازی دانشگاه اصفهان بر گسترش همکاری های دانشگاه اصفهان و دانشگاه یانان چین تأکید کرد.  

دکتر حجت اله سعیدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان نیز ضمن معرفی دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه اصفهان بیش از 19000 دانشجو دارد که در 420 رشته، 62 گروه آموزشی و 15 دانشکده تحصیل می کنند

وی در ادامه افزود: حدود 38 درصد دانشجویان ما در مقطع تحصیلات تکمیلی و 62 درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که سهم حوزه علوم انسانی و حوزه علوم پایه و فنی و مهندسی هر کدام 50 درصد است.   

دکتر سعیدی تصریح کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های برتر و از نظر کیفیت آموزش رتبه 4 و در سایر موارد رتبه 13 کشور را داراست.

وی با بیان این که توسعه رشته های بین رشته ای از برنامه های آینده دانشگاه اصفهان است تأکید کرد: هدف ما ایجاد و راه اندازی رشته های بین رشته ای با اولویت توسعه همکاری های بین المللی است.

دکتر هو جینمینگ معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه یانان چین نیز از گسترش همکاری های دانشگاه یانان با دانشگاه اصفهان استقبال و تصریح کرد: دانشگاه یانان در سال 1923 تاسیس شده است و جشن 100 سالگی آن را در ماه آوریل میلادی برگزار کردیم.  

وی افزود: در دانشگاه یانان با احتساب کارکنان و اعضای هیات علمی حدود 3000 نفر فعالیت می کنند.

وی گفت: دانشگاه یانان 28 دانشکده و 39 انستیتو دارد و تعداد دانشجویان آن بالغ بر 32000 نفر است.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه یانان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دانشجوی خارجی ما حدود 1000 نفر هستند که اکثر آن ها از کشورهای جنوب شرق آسیا و ایران پذیرش شده اند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه یانان علاوه بر حوزه های علوم پایه در حوزه های علوم انسانی مانند مردم شناسی، جامعه شناسی، مدیریت، اخبار و ارتباطات نیز فعالیت دارد.

 دکتر هو جینمینگ ضمن بیان این که در حال حاضر با دانشگاه تهران و جامعه المصطفی همکاری های علمی دارند اظهار کرد: با دانشگاه أصفهان نیز در حوزه های علوم انسانی به ویژه علوم اجتماعی و مدیریت می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

شایان ذکر است در این نشست، آقای دکتر قاضی فرد رئیس پژوهشکده محیط زیست، خانم دکتر فرقانی مدیر گروه زبان و ادبیات چینی، آقای دکتر پاشازانوس عضو هیأت علمی گروه تاریخ و نماینده بین المللی سازی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، آقای دکتر گودرزی عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی، خانم دکتر سیدان مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی، آقای دکتر رحیمی نماینده پژوهشکده جغرافیا و مدیر امور آموزشی از دانشگاه اصفهان و آقای پروفسور شنکینگ رئیس دانشکده روزنامه نگاری، آقای پروفسور شائوجون مدیر گروه علوم اجتماعی، آقای پروفسور فنگ نماینده پژوهشکده بین المللی رودخانه ها و امنیت زیست محیطی، خانم دکتر وی عضو هیأت علمی دانشکده علوم انسانی و خانم یون معاون دفتر همکارهای ها و مبادلات بین المللی از دانشگاه یانان نیز حضور داشتند.

این نشست صبح روز چهارشنبه 26 مهر 1402 در محل دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه برگزار شد.

 

 
 
تاریخ:
1402/07/27
تعداد بازدید:
359
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal