۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

امضای تفاهم نامه همکاری انجمن صنایع لاستیک استان اصفهان و دانشگاه اصفهان

تفاهم نامه همکاری انجمن صنایع لاستیک استان اصفهان و دانشگاه اصفهان با هدف ارتقاء سطوح فناوری‌های موجود در صنعت پلیمر، ارتقاء توانمندی¬های علمی و دانش کارکنان صنعت لاستیک، افزایش مهارت‌های فنی و صنعتی دانش‌آموختگان و اساتید رشته پلیمر، منعقد و امضا شد.

 

به گزارش روابط عمومی، تفاهم نامه همکاری انجمن صنایع لاستیک استان اصفهان و دانشگاه اصفهان در راستای گسترش تعامل و همکاری های علمی تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه اصفهان به نمایندگی دکتر هادی امیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و صنایع لاستیک استان به نمایندگی آقای بهنام نصیری رئیس هیأت مدیره انجمن لاستیک استان اصفهان، منعقد و امضا شد.

شایان ذکر است در این نشست مشارکت انجمن صنایع لاستیک استان اصفهان و دانشگاه اصفهان در تجهیز و ارتقای فعالیت‌های آزمایشگاه و کارگاه تخصصی صنعت لاستیک باهدف حل مسائل و مشکلات فنی و تخصصی بنگاه‌های اقتصادی صنعت لاستیک استان مورد تأکید قرار گرفت.

لازم به یادآوری است، اختصاص دفتر همکاری‌های مشترک و مکان مناسب جهت استقرار کارشناسان رابط بین صنعتگران انجمن و دانشگاه و تجهیزات انتقالی از شرکت‌های عضو انجمن به دانشگاه مطابق با قراردادهای آتی و قوانین و ضوابط دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره­ای، پژوهشی و کارگاه­های آموزشی به صنایع لاستیک متقاضی، معرفی اساتید علاقه‌مند برای گذراندن فرصت­ مطالعاتی در صنعت لاستیک طبق آئین‌نامه وزارت علوم، معرفی دانشجویان مقطع کارشناسی برای دوره کارآموزی ومعرفی دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری برای انجام پایان‌نامه مشترک با صنعت از جمله وظایف دانشگاه در این تفاهم نامه است .

همچنین، مشارکت در تجهیز آزمایشگاه و کارگاه تخصصی صنعت لاستیک در مرکز فناوری پلیمر دانشگاه اصفهان، اطلاع‌رسانی مطلوب به شرکت‌های عضو در معرفی پتانسیل‌های دانشگاه اصفهان در زمینه موضوعات موردتفاهم، جمع‌آوری نیازهای آموزشی، خدماتی و پژوهشی صنایع لاستیک استان و اعلام آن‌ها به دانشگاه، فراهم نمودن زمینه‌های مناسب جهت عقد قراردادهای پژوهشی فی‌مابین صنایع لاستیک و دانشگاه اصفهان و نیز ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در بخش صنعت پلیمر استان، ایجاد ظرفیت پذیرش کارآموزی و کارورزی در بخش صنعت پلیمر برای دانشجویان رشته‌های مرتبط با صنعت لاستیک،حفاظت از ایده­های ارائه‌شده توسط دانشگاه و در اولویت قرار دادن دانشگاه در طرح موضوعات پژوهشی موردنیاز وحمایت از پایان­نامه­های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای تامین نیازهای صنعت لاستیک استان نیز از وظایف انجمن لاستیک است.

گفتنی است، در این نشست، دکتر امیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر مرتضوی مدیر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ،دکتر عباس محمدی عضو هیات علمی دانشکده شیمی،دکتر مجید مقدم رئیس دانشکده شیمی ، ،محمدرضا برکتین رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی،صنایع و معادن استان اصفهان ، سید آرش امامی دبیر کمیسیون بازرگانی و خدمات اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی استان،محمودرضا اقارب پرست قائم مقام خانه ی صنعت،معدن و تجارت استان،مجتبی باقری مدیر ستاد توسعه ی نانو معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مهدی کدخدایی مدیر ترویج صنعت ستاد و توسعه نانو معاونت علمی ریاست جمهوری،دکتر کلاهدوزان عضو هیأت علمی دانشکده شیمی شهرضا،دکتر فخار هیأت علمی دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر لقمانی عضو انجمن لاستیک اصفهان،دکتر احمدرضا نجمی از انجمن لاستیک استان اصفهان حضور داشتند.

این تفاهم‌نامه در قالب 10 ماده و 2 تبصره چهارشنبه 26 مهر 1402 در محل تالار دکتر رزمجو به امضای دکتر امیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان و آقای بهنام نصیری رئیس هیأت مدیره انجمن لاستیک استان اصفهان رسید.

 
 

ایجاد فرصت های شغلی، بخشی از مشکل مهاجرت نیرو های متخصص را مرتفع می کند

دکتر هادی امیری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اصفهان در نشست امضای تفاهمنامه مشترک دانشگاه اصفهان و انجمن لاستیک استان اصفهان گفت:یکی از دغدغه های دانشگاه اصفهان،رفع معضلات و مشکلات صنعت است.در همین راستا علاوه بر طرح راتبه شغلی و ایجاد دفتر هدایت شغلی در دانشگاه اصفهان،شورای سیاست گذاری و اشتغال پذیری نیز ایجاد شده است که از همه ی معاونت‌های دانشگاه در این شورا حضور دارند.

دکتر امیری ضمن دعوت از افراد دغدغه‌مند صنعت برای طرح نظراتشان در این شورا خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت های شغلی، بخشی از مشکل مهاجرت نیرو های متخصص را مرتفع می کند. لذا وظیفه صنعت و دانشگاه را تعبیه و اجرای برنامه‌هایی برای اشتغال و درآمدزایی دانشجویان می دانیم.‌

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان تصریح کرد: می پذیریم که دانشگاه در یک مرحله ای دانش مورد نیاز صنعت را تامین نکرده است. اما رویکرد دولت اخیر، جامعه محوری دانشگاه است در همین راستا در دانشکده‌ها واحد کارآفرینی و نوآوری ایجاد کردیم. یکی از اهداف تاسیس این مراکز، آشنایی دانشجویان با خواست کارفرمایان و آشنایی با ویژگی‌های بازار کار است.

استاد دانشکده اقتصاد در پایان از تعریف پایان‌نامه‌ها مبنی بر رفع نیازهای جامعه و صنعت و تخصیص گرنت فیروزه ای به آنها خبر داد و افزود: یکی از معیارهای رتبه‌بندی دانشکده ها و گروه‌ها، تعداد پایان‌نامه‌های تقاضا محور آنها خواهد بود.دانشکده‌ها موظف اند با صنعت و جامعه ارتباط برقرار کنند و موضوعات پژوهشی را متناسب با نیازها تنظیم کنند.

 

دکتر مجتبی باقری مدیر بخش کامپوزیت و پلیمر ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری نیز،ضمن ارائه پیشنهاداتی به جهت رفع معضلات صنعت و حمایت از پروژه‌های محصول محور اظهار کرد:این تفاهمنامه الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها خواهد بود.با امضای این سند همکاری،دانشجو از عرصه فناوری،به سمت حل مشکلات کشور هدایت می‌شود و پروژه‌ها هدفمند خواهد شد.

 

دکتر باقری با معرفی برنامه هرنج که برنامه ای برای شناسایی شخصیت نیروی انسانی است،تصریح کرد: شناسایی ویژگی‌ها و توانمندی‌های دانشجویان به جذب نیروی انسانی متخصص و توانمند در شرکت‌های صنعتی کمک خواهد کرد و موجب رفع سرگردانی دانشجو در زمینه شناسایی فناوری خواهد بود.

مدیر بخش کامپوزیت و پلیمر ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری از برگزاری نمایشگاهی در زمینه نانو خبرداد و اذعان داشت:نمایشگاه نانو،آبان ماه امسال درسالن خلیج فارس و محل دائمی نمایشگاه های تهران،با حضور معاون علمی ریاست جمهور و دیگر مسئولین برگزار خواهد شد.درخواست بنده این است که تفاهم نامه ای سه جانبه،میان دانشگاه اصفهان،ستاد نانو(یا معاونت علمی ریاست جمهور)و انجمن لاستیک استان اصفهان منعقد بشود و در این نمایشگاه به امضا برسد و رسانه ای شود تا هم همکاری ها گسترش پیداکند و هم دیگر دانشگاه ها الگو بگیرند.

 

 محمدرضا برکتین رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی  نیز ضمن اشاره به مشکلات و چالش‌های صنعتگران،دانشجویان را پیام آوران پیوند دانشگاه و صنعت خواند و افزود:باید بستر حضور دانشجو در دانشگاه و کسب مهارت در صنعت و همچنین فضایی برای صحبت و ارائه نقطه نظرات دانشجویان و اساتید در زمینه صنعت فراهم شود.برای آموزش و تربیت افراد متخصص و تکنیکال نیازمند معجون تجربه و علم هستیم.

 

 
تاریخ:
1402/07/27
تعداد بازدید:
276
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal