En|العربیه
۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر
جستجوجستجوارتباط با مسئولينارتباط با ماعضویت و ورود اعضاعضویت و ورود اعضانقشه سایتنقشه سایتاعضا هیئت علمیاعضا هیئت علمیدانشجویاندانشجویانصفحه اصلی
سير انجام امور فارغ التحصيلي
سير انجام امور فارغ التحصيلي

1- صدور گواهينامه موقت فارغ التحصيلي و گواهينامه دائم
1-1- بررسي پرونده فاغ التحصيلي.
1-2- بررسي، چك نهايي و امضاي گواهي‌هاي موقت توسط مسئول اداره.
1-3- اخذ موافقت كتبي محل بورس يا انجام و يا لغو تعهد خدمت به محل بورس براي تحويل مدرك به فارغ‌التحصيلان بورسيه.
1-4- فارغ التحصيلاني كه براساس بخشنامه 5070/22 مورخ 19/9/1374 فارغ‌التحصيل گرديده‌اند درصورت بازخريد يا اتمام تعهد خدمت آموزش رايگان و تسويه حساب با صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم به آنان گواهينامه پايان تحصيلات تعلق مي‌گيرد.
1-5- ارسال به آدرس درخواستي برابر با در خواست اينترنتي و اخذ رسيد توسط پست.
1-6- ارسال گواهينامه فارغ‌التحصيلان به اداره كل بورس و رونوشت به دانشگاه مربوطه جهت كساني كه بورسيه وزارت علوم مي‌باشند. همچنين ارسال گواهينامه فارغ‌التحصيلان به ادارات آموزش و پرورش و ساير اداراتي كه دانشجو بورسية آن مؤسسات مي‌باشد.
 
2- صدور تأييديه‌هاي تحصيلي
2-1- دريافت نامه‌هاي استعلام صحت و سقم مدارك فارغ‌التحصيلي (اعم از داشنامه و گواهينامه موقت) از ادارات دولتي، مؤسسات و شركت‌هاي دولتي و خصوصي، سازمانهاي نظام مهندسي سراسر كشور و ....
2-2- دريافت نامه‌هاي استعلام ريزنمره و تأييديه‌ تحصيلي از اداره خدمات آموزشي دانشگاه.
2-3- دريافت نامه از اداره كل بورس و امور دانشجويان خارج مبني‌بر ارسال ريزنمره فارغ‌التحصيلي، تأييديه و گواهينامه فارغ‌التحصيلي.
2-4- صدور گواهي ابتدا و انتهاي تحصيل جهت فارغ‌التحصيلان متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش.
2-5- ارسال تأييديه تحصيلي و درصورت جعلي يا مخدوش بودن مدرك مكاتبه و پاسخ مناسب ارسال مي‌گردد.
2-6- ارسال تأييديه و گواهي فارغ‌التحصيلي و ريزنمره رسمي به اداره كل بورس و امور دانشجويان خارج.
2-7- ارسال تأييديه تحصيلي و ريزنمرات به ساير دانشگاهها.
2-8- اعلام فارغ‌التحصيلي متعهدين خدمت آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش استانها، طي فرم مخصوص اين كار.
2-9- ارسال تأييديه تحصيلي به محل بورس فارغ التحصيل.
2-10- اخذ موقت كتبي محل بورس به منظور ارسال تأييديه به ساير مراكز.
2-11- ارائه و تحويل گرفتن فرم تعهد محضري به فارغ‌التحصيلان براي ارسال تأييديه و ريزنمره به واحدهاي مختلف دانشگاه آزاد.

3- صدور دانشنامه
3-1- تحويل گرفتن گواهي‌هاي سابقه كار و بررسي آن توأم با پرونده و مطابقت با قانون آموزش رايگان و نيز آخرين بخشنامه‌هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (اين امر در سال 1380 و 1382 از وزارت علوم به اداره فارغ‌التحصيلان تفويض گرديده است).
3-2- اعلام و اخذ مدارك تكميلي پرونده مانند تسويه حساب صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، اصل گواهينامه موقت درصورتيكه قبلاً تحويل گرفته باشد، تسويه حسابهاي متفرقه از بنياد مستضعفان و مؤسسه مالي و اعتباري بنياد، تسويه حساب از حسابداري دانشگاه (شامل وامهاي نخست وزيري سابق و يا شهريه دوره‌هاي نوبت دوم).
3-3- تحويل گرفتن يكي از دوازده مدرك مندرج در بخشنامه شماره 57264/5/41 مورخ 4/9/1382 براي آن دسته از فارغ التحصيلاني كه كارت پايان يا معافيت از خدمت وظيفه عمومي ندارند به‌منظور اخذ مدرك دانشنامه.
3-4- اعلام و دريافت موافقت كتبي محل بورس براي تحويل مدرك، يا نامه لغو يا اتمام تعهد.
3-5- پذيرفتن سابقه كارهاي قابل قبول درصورت پوشش دادن تعهد خدمت آموزش رايگان و انجام مراحل صدور دانشنامه.
3-6- تحويل گرفتن نامه عدم كاريابي وزارت كار و امور اجتماعي (اين امر از سال 1382 از وزارت علوم به اداره فارغ‌التحصيلان تفويض گرديده است) و پذيرفتن يا رد آن ضمن بررسي پرونده.
3-7- درصورت نداشتن و يا كافي نبودن سوابق كار يا نداشتن نامه عدم كاريابي، تعداد واحدهاي اخذ شده طبق جداول ارسالي از وزارت علوم شهرية آنها حساب مي‌گردد و مبلغ به دانشجو اعلام تا به حساب مربوطه واريز گردد.
3-8- تهيه ليست افرادي كه تعهدات آموزش رايگان خود را بازخريد نموده‌اند و ارسال آن به همراه فيش‌هاي پرداخت شهريه به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.
3-9- تهيه پيش‌نويس دانشنامه و ارجاع براي تايپ.
3-10- تطبيق دادن دانشنامه تايپ شده يا پيش‌نويس و ضميمه كردن كارنامه الصاق عكس، تمبر، مُهر و آرم مخصوص به دانشنامه.
3-11- ارسال اصل دانشنامه توسط نامه براي امضاء رئيس دانشكده و رئيس محترم دانشگاه.
3-12- درخصوص فارغ‌التحصيلاني كه طبق بخشنامه 5070/22 مورخ 19/9/1374 و دستورالعمل آن فارغ‌التحصيل گرديده‌اند، دانشنامه تعلق نمي‌گيرد ولي ضوابط و بررسي آن همانند شرايط دانشنامه بوده، گواهينامه پايان تحصيلات با امضاي مديركل محترم آموزشي صادر و تحويل مي‌گردد.
3-13- دريافت دانشنامه امضاء شده از دفتر رياست محترم دانشگاه و گرفتن تصوير دانشنامه جهت درج در پرونده و اخذ رسيد از فارغ‌التحصيل.
3-14- درخصوص فارغ‌التحصيلان كارشناسي‌ارشد و دكتري تحويل گرفتن تصوير دانشنامه كارشناسي يا كارشناسي‌ارشد به همراه رؤيت اصل آن و بايگاني كردن تصوير آن در پرونده (البته اين دسته از افراد بايستي تأييديه مدرك ماقبل در پرونده داشته باشند).
3-15- تايپ كردن نام مدير كل وقت در ذيل ريزنمرات و ارسال براي امضاء اين مسئولين به‌منظور تحويل به متقاضيان كه همان شرايط و ضوابط دانشنامه در مورد آنان اعمال مي‌شود.
3-16- بايگاني ريزنمره رسمي در پرونده تا هنگام مراجعه فارغ‌التحصيل.
3-17- ممهور كردن ريزنمره و الصاق تمبر در هنگام تحويل به فارغ‌التحصيل و تكميل فرم رسيد و بايگاني آن در پرونده و اخذ رسيد.
3-18- ريزنمرات سالهاي پيشين كه بصورت دست‌نويس مي‌باشد تايپ شده و بعد از كنترل، در مراحل اداري پاراف و امضاء و تحويل قرار مي‌گيرد.
3-19- رؤيت اصل و اخذ تصوير وكالتنامه فارغ‌التحصيل به شخص ثالث (به غير از پدر و مادر) به‌منظور تحويل دانشنامه و ريزنمره و بايگاني آن در پرونده.
3-20- تكميل فرم تقاضانامه دريافت دانشنامه و مدارك تحصيلي با قيد سوابق كار ارائه شده توسط فارغ‌التحصيل و ارائه جهت بايگاني در پرونده.
3-21- تكميل فرم نحوه انجام تعهد خدمت دانش‌آموختگان بهره‌مند از مزاياي آموزش رايگان با قيد سوابق كاري كه فارغ‌التحصيل ارائه داده به توسط كارشناس و مُهر و امضاي مدير محترم آموزش دانشگاه، تحويل اصل آن به فارغ‌التحصيل و بايگاني كردن تصوير در پرونده.

ساير اموري كه در اين اداره انجام مي‌شود
1- استخراج رتبه فارغ‌التحصيلان مقطع كارشناسي و كارشناسي‌ارشد و تهيه گواهي در پاسخ به استعلام و يا درخواست كتبي فارغ‌التحصيل. همچنين تكميل فرم يا تهيه نامه مبني‌بر تأييد احراز رتبه اول (معرفي شدگان به سازمان سنجش) به‌منظور ارائه به تحصيلات تكميلي دانشگاهها جهت ثبت‌نام در مقطع ارشد و يا جهت ارائه به ادارات مختلف براي بهره‌مندي از مزاياي استخدامي و رفاهي.
2- تهيه نامه و اعلام معدل كل به‌منظور شركت در آزمون دكتراي دانشگاههاي مختلف و آزمونهاي مختلف كشوري.
3- تحويل ريزنمره ترم به ترم (غير رسمي) به متقاضيان در قبال اخذ رسيد.
4- تحويل اصل ديپلم درصورت داشتن شرايط و نگهداري تصوير آن در پرونده و اخذ رسيد.
5- ارائه كپي معرفي به نظام وظيفه در مواردي كه سابقه در اداره نظام وظيفه مفقود شد.
6- در مورد فارغ‌التحصيلان ماقبل 11/2/1376 معرفي به امور دانشجويان دانشگاه جهت واريز يكجاي وجوهات وام و دريافت برگه اين تسويه حساب (طبق بخشنامه صندوقهاي رفاه دانشجويان).
7- دريافت نامه يا فرم از دانشگاهها و مؤسسات خارج از كشور، يا روابط بين‌الملل مبني‌بر استعلام صحت مدارك فارغ‌التحصيلي.
8- پاسخگويي تلفني به ارباب رجوعات و راهنمايي‌ها.
9- تهيه تمبر به‌صورت خريد از بانك و انجام حسابهاي مربوط به آن اداره.
10- لازم به ذكر است كه كليه مدارك و مكاتبات اين اداره به‌صورت تايپ شده انجام مي‌پذيرد و فرمهاي دستي هيچگونه كاربردي ندارد.
11- تنظيم و مرتب نمودن آمار كليه دانش آموختگان برحسب سال فارغ‌التحصيلي، رشته، دانشكده و ضبط آن در زونكن مخصوص و مراجعه به آن در مواقع نياز جهت تعيين رتبه‌ها توسط كارشناس مربوطه.
12- پرينت كليه نامه‌هاي صادره.
13- صدور گواهي رتبه ممتازي.
14- اعلام عدم صدور به مكاتباتي كه واجد شرايط نيستند.
1393/12/03 تاریخ به روزرسانی:
4238 تعداد بازدید:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal