En|العربیه
۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر
جستجوجستجوارتباط با مسئولينارتباط با ماعضویت و ورود اعضاعضویت و ورود اعضانقشه سایتنقشه سایتاعضا هیئت علمیاعضا هیئت علمیدانشجویاندانشجویانصفحه اصلی
پذيرش دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج كشور
شرايط پذيرش:

1- شرايط عمومي:

الف) نداشتن منع قانوني براي ادامه تحصيل از نظر مقررات آموزشي و خدمت وظيفه عمومي

ب) تاييديه مدارك تحصيلي از نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در كشور مربوط يا وزارت امور خارجه

ج) گواهي معتبر سلامت جسمي و رواني از پزشك معتمد دانشگاه

د) مدارك تحصيلي مقاطع قبلي و جاري مورد تاييد مراجع ذيصلاح

ه) نداشتن بيش از يك سال وقفه تحصيلي در زمان تسليم تقاضا

و) معتبر بودن موسسه مبدا از نظر اداره كل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري

ز) تمام حضوري بودن دوره آموزشي متقاضي در دانشگاه محل تحصيل (دانشگاه مبدا)

2- شرايط اختصاصي:

الف) در مقطع كارشناسي:

1- متقاضيان ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي بايد داراي مدرك ديپلم (معادل پايان دوره تحصيلات متوسطه در ايران) و پيش دانشگاهي يا معادل آن باشند. اين مدارك بايد توسط مراجع ذيربط تاييد شوند.

 2- حداقل معدل قابل قبول ديپلم 12 مي باشد.

3- گذراندن حداقل12 واحد اصلي (بجز واحدهاي جبراني) با ميانگين كل 12 از20 يا معادل آن در موسسه مبدا الزاميست.

4- سنوات دانشجو صرف نظر از تاريخ شروع و طول زمان تحصيل در دانشگاه مبدا، صرفا" متناسب با واحدهاي معادل سازي شده وي محاسبه و منظور مي گردد و ميانگين نمرات واحدهاي معادل سازي شده آن ها نيز در ميانگين كل منظور مي گردد.

ب) در مقطع كارشناسي ارشد:

1- متقاضيان ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد بايد ضمن داشتن مدرك كارشناسي مرتبط، موافقت گروه آموزشي را طبق شاخص هاي مصوب كسب نمايند.

2- حداقل معدل قابل قبول كارشناسي 12 مي باشد.

3- متقاضي بايد حداقل 6 واحد اصلي (بجز واحدهاي جبراني) با كسب نمره حداقل 12 و با ميانگين كل حداقل 14 از 20 را در موسسه مبدا گذرانده باشد.

4- سنوات دانشجو صرف نظر از تاريخ شروع و طول زمان تحصيل در دانشگاه مبدا، صرفا" متناسب با واحدهاي معادل سازي شده وي محاسبه و منظور مي گردد و ميانگين نمرات واحدهاي معادل سازي شده آن ها نيز در ميانگين كل منظور مي گردد.

ج) در مقطع دكتري:

1- متقاضيان ادامه تحصيل در مقطع دكتري بايد ضمن داشتن مدرك كارشناسي ارشد، موافقت گروه را بر اساس شاخص هاي مصوب كسب نمايند.

2- حداقل معدل قابل قبول كارشناسي ارشد 14 مي باشد.

3- براي آن دسته از متقاضيان مقطع دكتري كه دوره تحصيلي آن ها در دانشگاه مبدا  پژوهشي بوده است، ارائه گواهي معتبر از آن دانشگاه مبني بر گذراندن حداقل يك سال از آن دوره تحقيقاتي الزامي است.

تبصره: پذيرش دانشجوي دكتري در شيوه پژوهشي، بر اساس دوره هاي رايج در دانشگاه اصفهان خواهد بود.

4- براي آن دسته از متقاضيان مقطع دكتري كه دوره تحصيلي آن ها در دانشگاه مبدا آموزشي بوده است، ارائه گواهي معتبر از آن دانشگاه مبني بر گذراندن حداقل 6 واحد اصلي (بجز واحدهاي جبراني) با معدل حداقل 14 از 20 يا معادل آن الزامي است.

5- سنوات دانشجو صرف نظر از تاريخ شروع و طول زمان تحصيل در دانشگاه مبدا، صرفا" متناسب با واحدهاي معادل سازي شده وي محاسبه و منظور مي گردد و ميانگين نمرات واحدهاي معادل سازي شده آن ها نيز در ميانگين كل منظور مي گردد.

مهلت پذيرش:

1- مهلت پذيرش مدارك و درخواست فرد متقاضي براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد براي نيمسال اول تحصيلي، تا پايان خرداد ماه و براي نيمسال دوم تحصيلي، تا پايان مهر ماه مي باشد.

2- مهلت پذيرش درخواست اوليه فرد متقاضي براي ادامه تحصيل در مقطع دكتري، بر اساس زمان برگزاري مصاحبه علمي است كه توسط دانشگاه اصفهان اعلام خواهد شد.

شهريه آموزشي:

شهريه دانشجويان ايراني انتقالي در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري؛  معادل دو برابر شهريه دانشجويان نوبت دوم در همان مقطع مي باشد.

تبصره 1 : در صورت موافقت با انتقال همسر و يا فرزند مامور به هر يك از دانشگاه هاي برتر و يا دانشگاه هاي دولتي، پنجاه درصد شهريه (حداكثر به ميزان شهريه نوبت دوم) توسط دانشجو و پنجاه درصد باقي مانده توسط وزارت علوم به موسسه پرداخت مي شود.

تبصره 2 : پرداخت پنجاه درصد شهريه مندرج در تبصره 1 براي مواردي كه موسسه مستقيما" نسبت به پذيرش و انتقال آنان اقدام مي نمايد، منوط به ارسال گزارش پذيرش و ثبت نام آن ها به دبيرخانه شورا مي باشد.

 تبصره 3 : استفاده از تسهيلات شهريه براي همسر و يا فرزند مامور (ذكر شده در تبصره 1) در صورتي امكان پذير است كه شروع به تحصيل آنان در دانشگاه هاي خارج از كشور، در زمان ماموريت يا فرصت مطالعاتي و يا تحصيل همسر يا والدين بوده و تقاضاي انتقال دانشجو نيز حداكثر 6 ماه پيش يا پس از اتمام ماموريت مامور يا اتمام تحصيل دانشجوي بورسيه ارائه شود.

توضيح: هزينه هاي امور رفاهي؛ شامل هزينه خوابگاه، تغذيه، بيمه و غيره توسط معاونت دانشجويي محاسبه و دريافت خواهد شد.

مراحل درخواست پذيرش

1- در ابتدا متقاضي بايد در سامانه پذيرش وزارت علوم به نشاني:  http://portal.saorg.ir  ثبت درخواست نموده و كد رهگيري دريافت نمايد.

2- سپس بايد با دفتر پذيرش دانشجويان بين المللي دانشگاه اصفهان به شماره: 37932297-031 تماس برقرار نمايد و ضمن اعلام كد رهگيري خود، از كامل بودن مدارك ارسالي و انجام اقدامات لازم اطمينان حاصل نمايد.

1397/02/23 تاریخ به روزرسانی:
20640 تعداد بازدید:
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal