رئیس دانشکده ریاضی و آمار دانشگاه اصفهان منصوب شد دکتر رسول رکنی زاده رئیس دانشگاه اصفهان با صدور حکمی ، دکتر حمید بیدرام را به عنوان رئیس دانشکده ریاضی و آمار دانشگاه منصوب کرد.
تاریخ :1404/02/27
نشست راهبردی کمیسیون آموزش مجلس با روسای دانشگاههای استان اصفهان برگزار شدنشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش مجلس با روسای دانشگاههای استان اصفهان، با هدف بررسی چالشهای نظام آموزش عالی و ارائه راهکارهای اساسی، در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این نشست راهبردی با حضور چهرههای شاخص علمی و مدیریتی کشور همراه بود.
تاریخ :1404/02/26
رئیس دانشگاه اصفهان: بنیان خلقت، حیات و آگاهی است، نه ماده رئیس دانشگاه اصفهان تأکید کرد که علم مدرن دیگر نگاه دوگانهگرایی بین ماده و حیات را نمیپذیرد، و این که جهان را مانند مدل دکارتی از دو جوهر متفکر و جوهر ممتد (ماده) بداند دور شده است. در تفکر ماتریالیستی، که با دستاوردهای فیزیک مدرن ناسازگار است، بنیاد غایی جهان ماده بوده است. اما ما روز به روز به این ایده نزدیکتر میشویم که گویی بنیان کل خلقت را حیات و آگاهی میداند، نه ماده. حیاتی آگاه که ماهیتی وحدتیافته و فراتر از تجربه دارد.
تاریخ :1404/02/25
روایت موفقیت: تبادل تجربیات دو استاد نمونه کشوری در دانشگاه اصفهاندو استاد نمونه کشوری دانشگاه اصفهان در نشستی صمیمانه با حضور معاون آموزشی و جمعی از اساتید دانشگاه، تجربیات ارزشمند خود را در حوزه آموزش به اشتراک گذاشتند.
تاریخ :1404/02/24
پایگاه خبری دانشگاه اصفهان
اطلاعیه ها
آرشیو اطلاعیه ها
17 اردیبهشت
برگزاری «مدرسه کوانتومی دانشگاه اصفهان»
تاریخ : 1404/02/17
13 اردیبهشت
دوره تقویت مکالمه زبان انگلیسی از طریق بحث و گفتگوی مقالات علمی (ویژه اعضا محترم هیات علمی)
تاریخ : 1404/02/13
18 فروردین
سومین کنفرانس بین المللی توسعه کسب و کار
تاریخ : 1404/01/18
1 دی
اعلام فراخوان جایزه البرز نخبگانی ۱۴۰۴
تاریخ : 1403/10/01
1 دی
همایش ثروت آفرینی از دانش با مدل آزمایشگاه نوآوری BCS
دانشگاه اصفهان که به لحاظ قدمت و رشتههای تحصیلی بزرگترین دانشگاه در منطقه مرکز کشور میباشد، دانشگاهی دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که پایههای نخستین آن از ۳۰ آذر سال ۱۳۲۵ شمسی با ایجاد آموزشگاه عالی بهداری اصفهان گذاشته شد. این آموزشگاه با تعدادی دانشیار در یک کلاس از دبیرستان سعدی که در آن زمان دارای آزمایشگاه نسبتاً مجهزی بود آغاز شد و آزمایشگاه آن و سالنی برای تشریح در اختیار آموزشگاه قرار گرفت و در ۱۶ بهمن همان سال دکتر حکمی به عنوان اولین رئیس آموزشگاه انتخاب شد.
چهار سال پس از آن یعنی در سال ۱۳۲۹ شمسی دانشکده پزشکی اصفهان در جوار آموزشگاه عالی بهداری کار خود را شروع کرد و با داشتن دوره شش ساله تحصیلی و اجازه صدور دیپلم دکتری در پزشکی به دانشجویان پس از نوشتن پایاننامه به فعالیتهای آموزشی ادامه داد و بدین ترتیب آموزشگاه عالی بهداری به تدریج تعطیل شد و دانشیاران آن به دانشکده پزشکی منتقل شدند.
در سال تحصیلی ۱۳۳۵ دانشکده داروسازی تشکیل شد و به دانشکده پزشکی ملحق گشت و کلاسها و آزمایشگاههای آن دانشکده که ساختمانهای مربوط به آن بطور پراکنده در شهر اجاره شده بود، مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۳۳۷ بهصورت واحدی مستقل درآمد.بیشتر...
انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان به عنوان پژوهشگر برگزیده کشور
تاریخ : 1403/10/18
۲۳ عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان به عنو ان پژوهشگران پر استناد در حوزه های علوم انسانی، اجتماعی، هنر و معماری برگزیده شدند مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گزارش پژوهشگران پراستناد در حوزههای علوم انسانی، اجتماعی، هنر و معماری منتشر کرد.
تاریخ : 1403/10/18
دکتر حسن سبزیان عضو هیات علمی نمونه کشوری دانشگاه اصفهان دکتر حسن سبزیان، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری، به عنوان استاد نمونه کشوری معرفی و تجلیل شد.
تاریخ : 1403/10/02
دکتر زهره حجتی عضو هیات علمی نمونه کشوری دانشگاه اصفهان دکتر زهره حجتی، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری، به عنوان استاد نمونه کشوری معرفی و تجلیل شد.
تاریخ : 1403/10/02
دکتر علی ربانی عضو هیات علمی نمونه کشوری دانشگاه اصفهان دکتر علی ربانی، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری، به عنوان استاد نمونه کشوری معرفی و تجلیل شد.
تاریخ : 1403/10/02
زندگی در دانشگاه
سراهای دانشجویی
مجموعه هتل ها و رستوران های دانشگاه
مرکز بهداشت و درمان
کتابخانه ها
مراکز ورزشی
مرکز مشاوره
تقویم آموزشی
13 بهمن
انتخاب واحد اصلی نیمسال اول تحصیلی 1403-1404 دانشگاه اصفهان اطلاعات بیشتر
برقراری و تقویت ارتباطات علمی بین
دانشگاه اصفهان و دانشگاهها و موسسات معتبر آموزشی و تحقیقاتی
کشورهای مختلف به عنوان یکی از ارکان پیشرفت و توسعه دانشگاه تلقی شده و با جدیت در دانشگاه دنبال می
شود.